Show simple item record

dc.contributor.advisorSüer, Rıdvan
dc.contributor.authorTufan, Enver
dc.date.accessioned2020-12-10T14:26:56Z
dc.date.available2020-12-10T14:26:56Z
dc.date.submitted1987
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306698
dc.description.abstractMÜZİK ÖGRJSTMiSîd: YETİŞTİREN YÜKSEKÖ?RETİM KURUMLA RI'IÎDA AMÇALGI PİYAIÎO EGİTİMİHİH PROÜRA.HLAR YÖMJHDEM İNCELEŞMESİ ( Yüksek Lisans Tezi ) Enver TUFAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 1987 ÖZET Bu araştırma, Müzik Öğretmeni Yetiştiren Yükseköğretim Kurumlara * nda uygulanmış ve uygulanmakta olan piyano öğre tim programlarının, çağdaş program anlayışı doğrultusunda incelenmesi ve şu anda uygulanmakta olan programın uygula madaki görünümünü açığa çıkararak, geliştirilmesine katkı da bulunmak amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla önce uygulanmış olan piyano öğretim program ları incelenmiş, daha sonra da piyano öğreticilerinin ve son sınıf anaçalgı piyano öğrencilerinin görüş ve önerile ri alınarak uygulanmakta olan piyano öğretim programının çağdaş program anlayışı doğrultusunda değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmıştır. Uygulanmış ve uygulanmakta olan piyano öğretim prog ramlarının incelenmesi sonucunda, programların günümüz çağdaş program anlayışının tüm öğelerini kapsayacak nite likte hazırlanmadıkları görülmüştür. ııSözkonusu programlarda, becerilerin nasıl kazandırıla cağına, nasıl sınanıp ölçüleceğine ve programın nasıl de ğerlendirileceğine ilişkin yeterli bir açıklamaya rasla- nılmamıştır. Sonuç olarak, Eğitim Fakülteleri 'ne bağlı Müzik Eğitimi Bölümleri 'nde uygulanmakta olan piyano öğ retim programı hakkında öğretmen ve öğrencilere uygulanı lan anketlerin değerlendirilmesiyle, uygulanan programın yetersiz kaldığı ve bu programın geliştirilmesinin gerek li olduğu yargısına varılarak önerilerde bulunulmuştur. ana
dc.description.abstractEXAMINING QP MAIN INSTRUMENT PIANO EDUCATION FROM THE POINT OF PROGRAMMES IN THE HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS TRAINING MUSIC TEACHER ( M.Sc. Thesis ) Enver TUPAN GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY September 1987 ABSTRACT This research was made for the purpose of helping the developments of the programmes applied in higher education institutions which train music teacher and still being applied piano teaching programmes that is examined comtem- porary understanding through the directions of todays education. For this purpose the piano training programmes which are applied previously are examined by having taken their opinions and their suggestions of senior students of the main instruments piano and piano educators. The result of examining for applied and being applied piano teaching programmes, it was noticed that these programmes are not prepared as contains all the elements of contemporary understanding of the programmes. The aforesaid programmes don't encounter any sufficiest IVexplanations that how the skills can be gained, how can it be examined and measured and how can the programme be evaluated. As a result, evaluating the result of the inquiries which were applied to students and teachers, about the piano teaching programmes which are still being applied in the music training departments of educational facul ties. It was decided that the applying programme is insufficient and adviced. It is necessary to develop this programme.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüzik öğretmeni yetiştiren Yükseköğretim Kurumları`nda anaçalgı piyano eğitiminin proğramlar yönünden incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of main instrument piano education from the point of programmes in the higher education institutions training music
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPiano
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid2596
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid2596
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess