Show simple item record

dc.contributor.advisorUçan, Ali
dc.contributor.authorTecimer, Belir
dc.date.accessioned2020-12-10T14:26:06Z
dc.date.available2020-12-10T14:26:06Z
dc.date.submitted1988
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306613
dc.description.abstractGEF MÜZİK E?İTİMİ BÖLÜMÜ Ö?RENCİLERİNİN BÖLÜME GİRİŞTEKİ MÜZİKSEL İŞİTME BAŞARILARI İLE BÖLÜMDEKİ MÜZİKSEL İŞİTME - OKUMA - YAZMA DERSİ BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Belir TECİMER GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Şubat 1988 OZ Bu araştırma ile Gazi Eğitim Fakültesi Müzik E -itinıi Bölümü öğrencilerinin, aynı bölüme girerken yapılan Giriş Yetenek Sınavı' nda gösterdikleri müziksel işitme başarıları ile bolüm programında altı yarıyıl yeralan `Müziksel İşitme-Okuma-Yazma` dersi başarıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Buna göre, `Giriş Yetenek Sınavı` nda gösterilen müziksel işitme başarıları ile `Müziksel İşitme- Okuma-Yazma` dersi başarıları arasındaki ilişki, her yarıyıl için ayrı olmak üzere Korelasyon işlemler yapılarak saptanmıştır. Yapı lan işlemlerin sonuçları, tablolar halinde gösterilmiştir. Sonuç olarak, `Giriş Yetenek Sınavı`na ilişkin müziksel işitme başarı ları ile `Müziksel İşitme-Okuma-Yazma` dersi başarıları arasındaki ilişkinin oldukça zayıf olduğu görülmüştür. II
dc.description.abstractTHE RELATIONSHIP BETWEEN THE STUDENTS1 MUSICAL HEARING ABILITY AT THE ENTRANCE EXAM OF GEF MUSIC DEPARTMENT AND THE STUDENTS' SUCCESS IN MUSICAL HEARING-READING -AND WRITING AT MUSIC DEPARTMENT (M.Sc.Thesis) Belir TECİMER GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY February 1988 ABSTRACT It's aimed that this research would examining the relationship between the students' musical hearing ability at the entrance exam of GEF Music Department and the students' success in musical hearing-reading and writing within seven semi-years at Music Department. So relationship between musical hearing success that exhibited at entrance ability examination and their success in musical hearing-reading-writing has been determined by correlation operating for each semi-years. The results of the statistical operations have been shown in diagrams. As a result, it was found that the correlation between the students' success in musical hearing and - the students' success in musical hearing-reading and writing was unsatisfactory. Illen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleG.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü öğrencilerinin bölüme girişteki müziksel işitme başarıları ile bölümdeki müziksel işitme-okuma-yazma dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe Relationship between the students musical hearing ability at the entrance exam of GEF music department and the students success in musical hearing-reading and writing at music department
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid4418
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid4418
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess