Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Orhan
dc.contributor.authorAkçay, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T14:23:39Z
dc.date.available2020-12-10T14:23:39Z
dc.date.submitted1990
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306362
dc.description.abstractBÎYOLOJÎ DERSİNDE FARKLI Ö?RETİM METODLARININ Ö?RENCİ. BAŞARISINA ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) Mehmet AKÇAY GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTl'TÜSÜ Kasım 1990 ÖZ Öğretmenlerin biyoloji derslerinde uyguladıkları farklı öğretim metodlarının eğitim ve öğretim bakımın dan öğrenci üzerindeki etkisi yapılan uygulama sonuçlarından elde edilen verilerin birbirleriyle mukayese edilerek ortaya çıkarılan farklılıkların istatistiki olarak anlamlılığının tesbiti bu araştırmanın temelinin teşkil etmektedir. Bu çalışmada veri toplama tekniği olarak deney metodu uygulanmıştır. Elde edilen veriler tesadüfen seçilen 213 öğrencinin aldığı puanlarla sınırlıdır. Verilerin analizinde, varyans analizi ve `t` testi kullanılmıştır. Bu analizler sonucun da deneyde uygulanan Düz Anlatım metodu ile Soru-cevap metodu arasında anlamlı bir fark olmadığı, Düz Anlatım ve Soru-cevap metodlarının her ikisi ile Deney metodu arasında anlamlı bir farkın olduğu ortaya çıkmıştır. II
dc.description.abstractThe Effect of Different Teaching Methods on Student's Success in the Biology Lesson (Master Thesis) MehmetcAKÇAY Gazi University Institute of Science And Technology November: 199G ABSTRACT The basis of this research is the effect of different methods on the student in terms of education and teaching, which are used by teachers in the biology lessons, the confirmation of the statistical meaningfulness of the differences found by the comparisons of the data oblained from the results of the practices carried out. As data gathering technique experimental method has been used in this study. Data gathered is limited by the points of 213 student who were coineidentally chosen. In the analysis of the data, `the variance analysis` and `the t test` has been used. ît was understood that there was no meaningful difference between `the simple narrating method` and `the ask and answer method` practised in the experinent but there was a meaningful difference between both `the simple narreting and the ask and answer methods` and `the experimental method. ` IIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBiyoloji dersinde farklı öğretim metodlarının öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of different teaching methods on student's success in the biology lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmBiology
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid11676
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid11676
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess