Show simple item record

dc.contributor.advisorMoğol, Selma
dc.contributor.authorKarakan, Ali Galip
dc.date.accessioned2020-12-10T14:22:38Z
dc.date.available2020-12-10T14:22:38Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/306254
dc.description.abstractAraştırma, Ankara'.daki bazı liselerde fizik dersi alan öğrencilerle fizik öğretmenlerinden oluşan örnek grupları üzerinde yapıldı. Araştırmanın ana hipotezi kurulduktan sonra tarama (Survey) metodundan faydalanarak ön bilgi ve materyal toplandı. Ana hipotezi destekleyen on adet alt hipotez kuruldu. Problemlerin tesbiti ve bu konuda örnek grupların görüşlerini belirlemek gayesiyle kapalı uçlu anket formları hazırlandı ve uygulandı. Anket sonuçlarının istatistik analizleri yapıldı vet testi ile test edildi. Buna göre örnek grupların 1. ve 8. alt hipotezlerde farklı görüşlerde, diğer alt hipotezlerde ise aynı görüşlerde oldukları anlaşıldı. Bulgular araştırmanın ana hipotezini destekledi. Elde edilen sonuçlar mevcut eğitim sistemimiz içerisinde değerlendirilerek sorunlar ile bunların çözüm yolları tezin sonuçlar bölümünde belirtildi.
dc.description.abstractThis research was made on the model groups including the teacher? end the students who take physics course of some lycee :n Ankara. After the main hypothesis of the research was built up, prelimunery data and materials were collected by usumg `Sun/ey Method` Ten SuD-nypothesies supporting the main uy?ctnes!5s were built up. In order to determine the problems and the thoughts of the mode! groups on this subject, firstly a close-end questionnaire was prepared ant applied. The results of the questionnaires were analyzed statistically and were tried withT-test. In accordance with this, it was determined that the model groups had different thoughts on the 1 st and S th sub-hypothesies but consensus on the others. The findings supported the mam hypothesis of the research. The results supported the main idea of the hypothesis. The results were evaluated according to our current educational system and problems and sollutions were shown at the last part of the thesis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğrenci ve öğretmen algılamalarına göre Ankara`daki liselerde fizik öğretiminin sorunlarının tesbit edilmesi
dc.title.alternativeThe Determination of the problems of teaching physics at high schools in Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFizik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysics
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid17539
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid17539
dc.description.pages166
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess