Show simple item record

dc.contributor.advisorAtasoy, Ö. Ertuğrul
dc.contributor.authorAğaday, Bahattin
dc.date.accessioned2020-12-10T14:19:58Z
dc.date.available2020-12-10T14:19:58Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/305992
dc.description.abstractII SABO ÜRETİM PARAMETRELERİNİN İNCELENMESİ (YÜKSEK LİSANS TEZİ) BAHATTİN A?ADAY GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MART 1995 ÖZ Tren freni olan `Sabo` Türkiyede yılda I.500.000. Adet tüketilmektedir. Her yıl artan bu miktar karşısında D.D.Y. Sabo üretim birimleri bu talebi karşılayamaz durumdadır. Tarafından. Artan sabo sarfiyatını azaltmak amacıyla, dayanımı artırma çalışmaları yapılmaktadır. Çalışmalar sonunda, halen D.D.Y'ın Kullandığı kimyasal bileşimin sabo dayanımı açısından uygun olduğu anlaşılmıştır. Bu çalışmada ise sabo üretim parametreleri incelenip; saboların daha ekonomik üretimi için kalıplama malzemesi olarak alternatif refrakter ve dökme demir kullanılabilirliği araştırılmıştır. Yapılan çalışmalarda parametre olarak kalıp malzemesi, kalıp sıcaklığı ve metal bileşimi ele alındı. Dökülen numuneler mikroyapı incemesine tabi tutuldu. Ayrıca numunelere, sabo kalitesinde temel kriter olan, sertlik ve aşınma testleri uygulandı. Sonuç olarak kalıp sıcaklığı ve alaşım kontrolü yapıldığında; pik kokil kalıplarda sabo üretimi mümkün görülmektedir. Böylece üretim artışı ve maliyet düşüşü sağlanabilir. Bilim kodu : 5000016 Anahtar kelimeter : Sabo, Tren, Kompozit. Tez yöneticisi : Prof Dr. Ö.Ertuğrul ATASOY
dc.description.abstractIll INVESTIGATIONS ON THE MANIFACTURİNG PARAMETERS OF SABO (M.Sc. Thesis) Bahattin A?ADAY GAZİ UNİVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY MARCH- 1995 ABSTRACT Today 1.500.000 Sabo-train brakes are produced in a year. This production amount is increasing every year. Sabo-brake is manufactured by DDY (Turkish rail ways-assoc). But neverthless, the production rate is far from to meet the requirements in this field. In this respect, with purpose of reducing the consumption, a number of studies held on the subject of incveasino the strength of these brakes, Consequently, it has been concluded that the chemical composition and the production method used are satisfactory. in the present study, the manufacturing parameters of Sabo-brakes are investigated and the usebility of alternative refracters and cast iron molding technology are also mvestiqsted. Molding material, temperature of mould and metal cumpsitions are considered as parameters in this study, in addition, casted samples are tested in respect to their hardness and wearing characteristics which are the essential criteria for the quality of Sabo-brakes. Science code :Sabo,train,composit. Keywords :5000016 Adviser :Prof Dr. Ö. Ertuğrul ATASOYen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleSabo üretim parametrelerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigations on the manufacturing parameters of sabo
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSabot
dc.identifier.yokid38342
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid38342
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess