Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü`nde uygulanan 1 ses eğitimi öğretim programının çağdaş öğretim programı anlayışına göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Davran, Keriman | |
dc.contributor.author | Sezin, Canan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T14:16:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T14:16:46Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/305666 | |
dc.description.abstract | GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ E?İTİM FAKÜLTESİ MÜZİK E?İTİMİ BÖLÜMÜNDE UYGULANAN LİSANS I SES E?İTİMİ Ö?RETİM PROGRAMININ ÇA?DAŞ Ö?RETİM PROGRAMI ANLAYIŞINA GÖRE İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Canan SEZGİN GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Mayıs 1996 OZ Bu araştırmada G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümünde halen uygulanmakta olan Ses Eğitimi Ana Sanat Dalı Lisans I Anadal Şan Öğretim Programının, çağdaş program anlayışı doğrultusunda incelenerek uygulamadaki görünümünü ortaya çıkarabilmek, geliştirilmesine katkıda bulunabilmek ve bu konuda yapılacak araştırmalara ışık tutabilmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla öğretim elemanları ve öğrencilerin görüş ve önerileri alınarak uygulanan programın çağdaş program anlayışına göre değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmıştır. Şu anda uygulanan ses eğitimi Lisans I anadal şan öğretim programının incelenmesi sonucunda, çağdaş bir öğretim programında bulunması gereken öğelerin programda yer almadığı ve program geliştirme konusunda da birtakım yetersizliklerin olduğu görülmüştür. Bu programda çağdaş öğretim programında yer alması gereken; hedef, hedef davranış, öğretme durumları, sınama-ölçme durumları ve değerlendirme işlemlerine rastlanmamıştır. Öğretim elemanları ve Lisans I anadal şan öğrencilerine uygulanan anketin değerlendirilmesi sonucunda ise programın uygulanmasındaki büyük sorumluluğun öğretim elemanlarında olduğu anlaşılmış ve programı çağdaş program anlayışına göre geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Bilim Kodu : 304.02.01 Anahtar Kelimeler : Ses eğitimi, öğretim programı Sayfa Adedi : 84 Tez Yöneticisi : Doç. Keriman DAVRAN | |
dc.description.abstract | II THE EXAMINATION OF THE UNDERGRADUATE I VOICE TRAINING PROGRAM IN THE DEPARTMENT OF MUSIC EDUCATION, THE FACULTY OF GAZI EDUCATION, GAZI UNIVERSITY, WITH RESPECT TO THE CONTEMPORARY TEACHING APPROACH (M.Sc. Thesis) Canan SEZGİN GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY May 1996 ABSTRACT This research has been performed to examine the state of the currently held Undergraduate (I) Vocal Training Program of the Undergraduate School of Vocal Training Main Branch, the faculty of Gazi University,in line with the contemporary training approach and reveal its applicational aspects, contribute to itsdevelopment, and shed light on future studies on this issue. Thus, the suggestions and thoughts of lecturers and students in the school have been requested and the assessment of the current curriculum with respect to the contemporary approach has been done. The assessment of the present Undergraduate (I) Vocal Training Program has revealed that the program lacks the necessary elements of a contemporary training program and that there exist some insufficiencies in the development of the program. In this program any goal,target behaviour, training itself, testing, measuring and assessment procedures, which all must be involved in a contemporary training program, have not been observed. As a result of the assessment of the survey held among the lecturers and students of the school, it has been concluded that the lecturers have the great responsibility for fulfilling the requirements and the development in line with the contemporary approach is suggested. Sicience Code Key Words Page Number Adviser 304.02.01 Voice training, education curriculum 84 Doç. Keriman DAVRAN | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü`nde uygulanan 1 ses eğitimi öğretim programının çağdaş öğretim programı anlayışına göre incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Voice training | |
dc.subject.ytm | Gazi University | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.identifier.yokid | 55234 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 55234 | |
dc.description.pages | 41 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |