Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Selim
dc.contributor.authorBaybörü, H.Yilmaz
dc.date.accessioned2020-12-10T14:16:28Z
dc.date.available2020-12-10T14:16:28Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/305636
dc.description.abstractTAŞ İT DAVRANIŞ İNİN PASİF KONTROLÜ VE KAMBER AÇISININ TAŞ İT KARARLILI?INA ETKİSİNİN DENEYSEL OLARAK ARAŞ TIRILMASI (Yüksek Lisans Tezi) H. Yılmaz BAYBÖRÜ GAZİ ÜNİVERSİTESİ EYLÜL 1996 ÖZ Bu çalışmada; aracın süspansiyon yapısı ve ön düzen geometrisinin, aracın kararlı hareketi üzerindeki etkileri incelenmiştir. Emniyetli taşıt hareketinin sağlanması ve düzensiz tekerlek aşıntısının en aza indirilmesi çok önemlidir. Taşıtın hareketini etkileyen dış kuvvetlerin olumsuz etkilerinin azaltılması, gelişmiş bir süspansiyon sistemiyle mümkün olabilmektedir. Ancak, ayarsızlıktan doğan problemler de, gözardı edilemeyecek kadar büyüktür. Deneyler, seçilen araçlar üzerinde ve normal yol şartlarında gerçekleştirilmiştir. Tekerleklere verilen farklı kamber açılarının etkileri, direksiyon kuvveti olarak ölçülmüştür. Alınan sonuçlar, araç ön düzen açılarının periyodik olarak, mutlaka ayarlanması gerektiğini göstermiştir.
dc.description.abstractn EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF PASSIVE CONTROL AND CAMBER ANGLE ON THE VEHICLE STABILITY (M. Sc. Thesis) H. Yılmaz BAYBÖRÜ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY SEPTEMBER 1996 ABSTRACT In this study, effects of the suspension system and the front wheels geometry on the stability of a car have been investigated. The safety movement of the vehicle and reducing the tire wears are very important issues. It is possible to reduce the undesirable external effects on the vehicle by designing of advanced suspension systems. However, the problems caused by the adjustment and inadequate servicing are also considerable. The experiments have been conducted on the vehicles in normal road conditions. The effects of camber angles adjusted differently for the wheels have been measured as the force exerted on the steering wheel. The results showed that the wheel aligning service must be conducted periodically.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTaşıt davranışının pasif kontrollü ve kamber açısının taşıt kararlılığına etkisinin deneysel olarak araştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCamber angle
dc.subject.ytmSuspension systems
dc.subject.ytmVehicles
dc.subject.ytmMechanical education
dc.identifier.yokid55084
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid55084
dc.description.pages42
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess