Ticari taksi işletmeciliği ve Ankara Taksi işletme örneği
dc.contributor.advisor | Elker, Cüneyt | |
dc.contributor.author | Kaya, Zeynel Abidin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T14:14:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T14:14:16Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/305401 | |
dc.description.abstract | Ankara'da müşteri bulmak maksadıyla boşta gezen taksilerin mümkün olduğunca verimli bir şekilde kullanılması trafiğe ve çevreye olumsuz etkilerinin azaltılması amacıyla alternatif işletme sistemleri ortaya konularak yeni bir işletme modeli geliştirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada taksi taşımacılığının genel özellikleri ile bazı gelişmiş ülke başkentlerindeki uygulamaları ve Türkiye'de yapılmakta olan taksi ulaşımının özellikleri ele alınarak Ankara ulaşımının genel yapısı ve ticari taksi işletmeciliği konuları incelenmiştir. Ayrıca taksi işletme sistem alternatifleri ortaya konularak sistem seçenekleri yolcular, işletmeciler ve kamu açısından değerlendirilerek ve Ankara'ya uygulanabilecek örnek bir taksi işletme modeli seçilmiştir. Son bölümde ise, öneri işletme sisteminin Ankara'da uygulanması tartışılmış kentsel doku içerisinde Dikmen bölgesi uygulama alanı seçilerek sistemin işlerliği denenmiştir. Anahtar Kelimeler : Ticari taksi işletmesi | |
dc.description.abstract | It was tried to develope a new operating system in order to use more effectively taxi cabs moving idly and to minimize their negative effects on traffic and environment by suggesting alternative operating systems. During the study, general characteristics of taxi operation, its applications in capital cities of some developed countries, features of taxi transportation in Turkey, general structure of transportation and the role of taxis in Ankara was investigated. On the other hand, several taxi operating system alter natives was defined and evaluated according to their effects on passengers, operators and public and a model of taxi operating system applicable in Ankara was selected. Finally, the implementation of this proposed system in Ankara was discussed and its operation was tested in Dikmen area. Key Words : Commercial taxi management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.title | Ticari taksi işletmeciliği ve Ankara Taksi işletme örneği | |
dc.title.alternative | Commercial taxi caps operations and taxi operation model for Ankara | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Taxi | |
dc.subject.ytm | Ankara | |
dc.subject.ytm | Commercial vehicles | |
dc.identifier.yokid | 68123 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 68123 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |