Piyano eğitiminde kullanılan başlangıç metodlarından `J.A.Burkard`ın (Band-I) hedef-hedef davranış ve içerik yönünden incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kıvrak, İpek | |
dc.contributor.author | Tokcan, Aylin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T14:12:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T14:12:06Z | |
dc.date.submitted | 1998 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/305189 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın `özü` A.BURKARD'ın Piyano Çalmak İçin Yeni Öğretiler adlı metodunun incelenmesiyle oluşmuştur. Piyano başlangıç eğitiminde kullanılan kaynak kitapların taranması görüşme ve deneysel çalışmalarla ortaya çıkarılmıştır. Çıkan sonuç, A.BURKARD'ın P.Ç.İ.Y.Ö. adlı metodunun en çok kullanılan metot olduğunu göstermiştir. Bu nedenle adı geçen metodun Hedef, Hedef davranışlar ve içerik açısından kapsadığı konular ve bu konulara ilişkin piyano çalma teknikleri saptanmıştır. Araştırma için gerekli olan veriler metodun tümünde yer alan piyano çalmada gerekli teknik çalışmalarla ve orta Do yöntemiyle üretilmiş etütlerin `metot çözümleme` yöntemiyle incelenmesi sonucu elde edilmiştir. Bu araştırmanın Piyano eğitimine başlangıç programlarının; `çağdaş öğretim programları öğeleri` doğrultusunda geliştirilmesi, hazırlanması ve uygulanmasında önem taşıması ve benzeri çalışmalara örnek oluşturması düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The main idea of this thesis composed of the research of `The New Principles for Playing the Piano` written by A.BURKARD. Searching of the resource books that is used at the beginning of piano education is created with interviews and experimental studies. As a result, the method called `The New Principles for Playing the Piano` is the most used one, because of that the topics of the method previously mentioned is investigated from the point of view of its objective, objective behavior and contents. In this way, there have been observed several piano playing technics. The datas for research is constituted with technical studies for playing the piano as mentioned in the whole method and with the studies produced by `Intermadiate Do Method` by the help of `The Method Analysis` method. This research is thought to be an example on elemantary piano education with respect to its preparation, improvement and implementation considering to `Contemporary Education Program Values`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Piyano eğitiminde kullanılan başlangıç metodlarından `J.A.Burkard`ın (Band-I) hedef-hedef davranış ve içerik yönünden incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Target behaviours | |
dc.identifier.yokid | 76336 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 76336 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |