Show simple item record

dc.contributor.advisorDavran, Keriman
dc.contributor.authorKara, Zeynep Göknur
dc.date.accessioned2020-12-10T14:10:07Z
dc.date.available2020-12-10T14:10:07Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304971
dc.description.abstractTÜRKİYE'DE MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN MÜZİK EĞİTİMİ BÖLÜMLERİNDE ALDIKLARI SES EĞİTİMİNİN MÜZİK ÖĞRETMENLİKLERİNE YANSIMASI (Yüksek lisans tezi) Zeynep Göknur KARA GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ^ Ocak 1999 ÖZET Bu araştırma, Türkiye'deki müzik öğretmenlerinin Müzik Eğitimi Bölümlerinde aldıkları ses eğitiminin müzik öğretmenliklerine yansımasını inceleyerek uygulamadaki görünümünü ortaya koymak ve bu konuda yapılacak araştırmalara ışık tutmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla müzik öğretmenlerinin görüş ve önerileri alınarak müzik eğitimi bölümlerindeki ses eğitimi ve bu eğitimin müzik öğretmenliklerine yansıması araştırılmıştır. Ankara merkez ilçelerinde görev yapan G.Ü.G.E.F. mezunu müzik öğretmen lerine uygulanan anketlerin değerlendirilmesi sonucunda; Müzik Eğitimi Bölümlerinde verilen ses eğitiminin, müzik öğretmenle rinin seslerini, mesleğin gerekleri doğrultusunda kullanabilmeleri için, süre ve içerik bakımından yetersiz olduğu görülmüştür ve bu eksikliklerin giderilmesi için önerilerde bulunulmuştur. Bilim Kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi 5002019 Ses Eğitimi, Müzik öğretmenliği 102 Doç. Keriman DAVRAN
dc.description.abstractVOICE TRAINING TAKEN IN MUSIC EDUCATION DEPARTMENTS AND IT'S REFLECTION ON THE PROFESSION OF MUSIC TEACHERS IN TÜRKİYE ( M. Sc. Thesis ) Zeynep Göknur KARA GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE January 1999 ABSTRACT This research is based on the reflections of music instructor's voice training taken in Music Education Departments in Turkey to their teaching in order to contribute for further research. For this purpose, music teachers' opinions and suggestions are taken and also Music Education Departments' voice training and this educations' contribution to music teaching are searched. In the scope of this research, as a result of questionnaries applied to a number of music instructors gradueated from G.Ü.G.E.F. that and are working in central districts of Ankara, it's pointed out that; the period and the contents of voice training in music education departments are not sufficient for the utilization of their voice in their proffesion and some proposals are made in order to relieve these deficiencies. Science Code : 5002019 Key Words : Voice Training, Teaching for Music Number of Pages : 102 Thesis Administrator : Doç. Keriman DAVRANen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürkiye`de müzik öğretmenlerinin müzik eğitimi bölümlerinde aldıkları ses eğitiminin müzik öğretmenliklerine yansıması
dc.title.alternativeVoice training taken in music education departments and it's reflection on the profession of music teachers in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmVoice training
dc.identifier.yokid83981
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid83981
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess