Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı, Mustafa
dc.contributor.authorAnket, Osman
dc.date.accessioned2020-12-10T14:09:48Z
dc.date.available2020-12-10T14:09:48Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304949
dc.description.abstractBu çalışmada, buji ateşlemeli motora sahip taşıtlarda kullanılan sıvılaştırılmış petrol gazının dünyada ve ülkemizde otomobil alanında kullanımı ve sıvılaştırılmış petrol gazının taşıtlarda kullanılan sistemleri incelenmiştir. Sıvılaştırılmış petrol gazı ve benzin yakıtı ile çalışan taşıtlar, şasi dinamometresinde yol şartlan oluşturularak sabit hız testine tabi tutulmuşlardır. Testlerde, birinci kuşak sıvılaştırılmış petrol gazı sistemine sahip taşıtlar kullanılmıştır. Buji ateşlemeli motorlarda her iki yakıt ile çalışma esnasında motorun egzoz emisyonları ve taşıtların tekerlek güçleri ölçülmüştür. Testler sonucunda her iki yakıt ile çalışma esnasında ölçülen motor egzoz emisyonları ve taşıtların tekerlek güçleri karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda sıvılaştırılmış petrol gazı ile çalışan motorlarda, benzin yakıtı kullanımına göre tekerlek güçlerinde düşük taşıt hızlarında %13, yüksek taşıt hızlarında %35 güç kaybı görülmüş, buna karşın egzoz emisyonlarında azalma olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler : Sıvılaştırılmış petrol gazı sistemleri, Sıvılaştırılmış petrol gazı, Performans, Emisyonlar
dc.description.abstractIn this study, the use of LPG (Liquefied Petroleum Gas) in Turkey and in the world in the automobiles that have sparking plug engines system and those systems in the automobiles run with LPG have been examined. The vehicles run with LPG and gasoline were tested with the stable speed test by forming road conditions on the chassis dynamometer. In the tests, vehicles were used having first generation LPG systems. In both use of the fuels, the power of wheel and emissions of exhaust were measured. After the tests, the power of wheel and emissions of exhaust obtained in both of the fıjıels were compared. As a result of the comparison, it was found out that there is a loss of power of 13% considered the lower speeds of the vehicles and 35% considered the fast speeds of the vehicles on the power of wheel in the engines run with LPG compared to the one am with gasoline. On the contrary, it was also found out that there was a decrease in the exhaust emissions. Key Words : Liquefied petroleum gases systems, Liquefied petroleum gases, Performance, Emissionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleSıvılaştırılmış petrol gazı ve benzin kullanımının taşıt performansına etkisinin deneysel olarak araştırılması
dc.title.alternativeAn Experimental research of effects of using gasoline and liquefied petroleum gases on a petrol engine performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGasoline
dc.subject.ytmEmission
dc.subject.ytmLiquefied petroleum gas
dc.subject.ytmFuels
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid85749
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid85749
dc.description.pages87
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess