Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkaş, Salih
dc.contributor.authorSomakci, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-10T14:07:30Z
dc.date.available2020-12-10T14:07:30Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304708
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, kanunun yapısını ve tarihsel gelişimini inceleyerek, mesleki müzik öğretimi yapan üniversitelerde başlangıç düzeyi için kanun öğretim yöntemine ilişkin sistematik bir yaklaşım ortaya koymaktır. Bu çalışma betimsel bir çalışma olup, yöntem olarak kaynak tarama yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca anket ve örnek örneklendirme veri toplama tekniklerinden yararlamlmıştır. Bir araştırmanın yapılmasında, amaç ve amaç davranışların belirlenmesi metodolojik bir çalışma sağlamaktadır. Bu düşünceden hareketle, bu araştırma ile kanun öğretiminde amaç ve davranışlar çeşitli kaynaklar11 taranarak belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç ve davranışların ışığında; kanunun tarihi gelişimi, yapısal özellikleri, oturuş, tutuş ve çalış tekniği, açıklamalı, uygulamalı örnek ve örnek eserlerle bunların çalmışlarına ilişkin bilgiler verilmiştir. Ayrıca başlangıç düzeyi için gereken müzikal işaretlerin kanun öğretiminde kullanımı örneklerle birlikte uygulamalı olarak gösterilmiştir. Böylelikle bu araştırma da, kanun öğretim yöntemine ilişkin sistematik bir yaklaşım ortaya koymaya çalışılmıştır. Anahtar Sözcükler : Kanun öğretimi, kanun öğretim yöntemi.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to present the historical, technical and performing features of the Kanun and to propose a systematic approach to the teaching of the kanun in the beginners level of the music departments at universities. This is a descriptive study. For data collaction, questionnaire, library research and sampling methods were used. The aims in teaching the Kanun and the behavioral aims are determined and the historical development of the Kanun and its structural and technical features are examined. In this study also, the techniqes of holding, sitting and playing are presented with examples of relevant musical works.IV The study also provides examples and applications of how to use some necessary musical notes for the beginners level in teaching of the Kanun. This study, thus, tries to present a systematic approach to the teaching of the Kanun. Science Code : 101.25.02 Key Words : Teaching Kanun, Kanun teaching method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleMesleki müzik öğretimi yapan üniversitelerde başlangıç düzeyi için kanun öğretim yöntemine ilişkin sistematik bir yaklaşım
dc.title.alternativeA Systematic approach to the teaching of the kanun for the beginners level in the departments of music education at üniversities
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmKanun(Müzik)
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid93471
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid93471
dc.description.pages170
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess