Show simple item record

dc.contributor.advisorGüllü, Abdulkadir
dc.contributor.authorÇelebi, Hüseyin Fatih
dc.date.accessioned2020-12-10T14:06:41Z
dc.date.available2020-12-10T14:06:41Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304633
dc.description.abstractTOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE MOTİVASYON, DR. HERZBERG'İN MOTİVASYON TEORİSİ VE ÇALIŞANLARIN İŞ TATMİNİ ÜZERİNE ETKİSİ (Yüksek Lisans Tezi) Hüseyin Fatih ÇELEBİ GAZI ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Şubat 2000 ÖZET Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ve uygulamaları 1970'lerden beri tüm dünyanın ilgisini çekmektedir. Temel felsefesi ise, kaliteli ve müşteri tatnıinine yönelik ürün ve hizmetlerin üretilmesidir. Günümüzde bu amaç, yönetim kademesinin çalışanlara odaklanması ve onların tatminine verilen önemle gerçekleştirilmektedir. Bu durum, çalışanların içsel motivasyonları ve iş tatmirderinin ön plana çıktığım göstermektedir. Motivasyon konusu, işletmeler açısından iş verimi ve etkinliğin artnılmasmda önemli bir yere sahiptir. Modern işletmecilik biliminde konu, değişik motivasyon teorileri ile ele alınmıştır ve alınmaya devam edilmektedir. İnsan gibi karmaşık ve değişken bir yapı söz konusu olduğundan, teoriler uzun süreli geçerliliklerini koruyamamakta ve geniş kitlelerin kabulü mümkün olamamaktadır. Dr. Frederick Herzberg de, çalışanların iş tatmini açısından ele aldığı motivasyonu, iş görenlerin algılayış biçimlerine göre bir sınıflandırmaya tabitutmuştur. Bu yönüyle ortaya atılan hijyenik ve motivator faktörler sınıflandırması uzun bir süredir yönetim biliminin ilgisini çekmektedir. Akademik çevrelerce genel kabul görmesine rağmen, yoğun bir şekilde eleştiriler almaya da devam etmektedir. Bilim Kodu : 626 13 01 Anahtar Kelimeler : Toplam Kalite Yönetimi, Motivasyon, İş Tatmini, İş Görenler Sayfa Adedi : 83 Tez Yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Abdulkadir GÜLLÜ
dc.description.abstract11 DR. FREDERICK HERZBERG'S MOTIVATION THEORY AND ITS EFFECT ON WORKERS'JOB SATISFACTION (M.Sc. Thesis) Hüseyin Fatih ÇELEBİ GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY February 2000 ABSTRACT TQM its application has been an important issue around the world since 1970s. The basic philosophy of TQM and its application is to produce quality goods and services towards cosrumer satisfaction. Today, this is achieved by focusing on employees and their satisfaction by management hierarchy. This situation shows that employees' motivation and satisfaction comes first. Motivation is an important issue for corporations in increasing the productivity and effectiveness. In the science of modem management, this issue has been, and is still being, taken into consideration with different motivation theories. As the subject is human, a complex and changable structure, theories cannot keep their validity for a long time and be accepted by wide heap. Dr. Frederick Herzberg has also classified motivation, which he considers in terms of workers' job satisfaction, according to workers' their perception. The classification of hygienetic and motivating factors has attracted the attention of management science. Although it has been accepted by academicians, it is being highly criticized.Science Code Key Words Page number Adviser :626 13 01 :Total Quality Management, Motivation, Job Satisfaction, Workers :83 : Assistant Professor Abdulkadir GÜLLÜen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde motivasyon, Dr. Herzberg`in motivasyon teorisi ve çalışanların iş tatmini üzerine etkisi
dc.title.alternativeDr. Fredeerick Herzberg's motivation theory and it's effect on workers jos satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid93544
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid93544
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess