Show simple item record

dc.contributor.advisorDengiz, Berna
dc.contributor.authorBalaban, Muzaffer
dc.date.accessioned2020-12-10T14:05:54Z
dc.date.available2020-12-10T14:05:54Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304553
dc.description.abstractBu çalışmada, kent içi trafik ağlarında oluşan trafik sıkışıklıklarının önlenmesi için araç sürücülerine yollarla ilgili trafik bilgilerinin verilmesini sağlayacak bir trafik akış benzetim modeli ARENA 21 yazılımı ile modellenerek sonuçları İrdelenmiştir, ilk olarak, trafik sistemi hakkında genel bilgiler verilmiş ve literatürdeki trafik akış benzetimi çalışmalarından örnekler verilmiştir. Daha sonra, hipotetik olarak oluşturulan iki başlangıç iki varış noktası olan bir kent içi trafik ağının benzetim modeli kurulmuştur. Model önce, araçların yol uzunluğuna göre en kısa rotalı yolları seçmesi kriterine göre çalıştırılmış, daha sonra en kısa süreli seyahat rotaları seçerek çalıştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, trafik akış benzetim modeli ile toplam seyahat süresini en aza indirecek rotaların trafik akış benzetimi gibi yöntemlerle önceden belirlenerek araçlara bildirildiğinde trafik sıkışıklıklarının önemli ölçüde azaltıldığını belirlenmiş ve buna bağlı olarak da seyahat için harcanan zamandan ve yakıttan tasaaruf sağlanabileceği saptanmıştır. Bilim Kodu : 6050204 Anahtar Kelimeler : Trafik akış benzetimi, trafik atama, trafik ağları Sayfa Adedi: 120 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Berna DENGİZ
dc.description.abstractIn this thesis, a traffic flow model which give information on to drivers about traffic in roads in order to prevent traffic jams in urban traffic network, modeled with the software, ARENA 21. In addition, the results were examined by means of this software. First of all, general information about traffic system and the case studies on the modeling on traffic flows was given. After that, an inter-urban traffic model, which has two starting points, was assembled. Model was operated according to selection of the shortest paths criteria. According to obtained results, when the paths with traffic jams would have been informed to drivers to shorten driving time in order to decrease traffic jam, reducing in traffic jam and, saving time and fuel was determined. Science Code :6050204 Key Words: Traffic flow simulation, traffic designation, traffic networks Number of Page : 120 Advisor : : Prof. Dr. Berna DENGİZ tC YÛKSEKÖCRH'IM KUkü^y BOKÛMAN'IÂSYO^ mebssâen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleKent içi trafik ağlarında trafik akışı için benzetim modeli
dc.title.alternativeA Simulation model for traffic flows inter urban traffic network
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUrban traffic
dc.subject.ytmTraffic flow
dc.subject.ytmTraffic
dc.subject.ytmSimulation system
dc.identifier.yokid93521
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid93521
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess