Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Halit
dc.contributor.authorDemiralp, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T14:05:48Z
dc.date.available2020-12-10T14:05:48Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304543
dc.description.abstractGünümüzde enerji petrol, doğal gaz, likit petrol gazı, kömür, odun ve benzerlerinden elde edilmektedir. Bu kaynakların 50 ile 200 yıl arasında bitecekleri tahmin edilmektedir. Dünya nüfusunun sürekli artması ve petrol rezervlerinin azalması bilim adamlarını alternatif enerji kaynaklan bulmaya ve bu kaynakları ihtiyaç olan enerjiye çevirecek motorlar üzerinde araştırma yapmaya yöneltmiştir. Bu çalışmada küçük hacimli, y (gama) tipi bir Stirling motoru tasarlanmış ve imal edilmiştir. Tasarlanan motor, 500°C-1000°C arası sıcaklıklarda ve 1-3 bar arası şarj manometre basınçlarında test edilmiş, değişik ısıtıcı sıcaklılan ve şarj basınçlarında hız-tork, hız-güç karakteristikleri elde edilmiştir. Elde edilen bilgiler grafik biçiminde düzenlenerek birbirleri ile mukayese edilmiştir. Motordan maksimum güç; 1000°C ısıtıcı sıcaklığında, 2 bar şarj basıncında, 21,46 W olarak ölçülmüştür.Anahtar Kelimler Bilim Kodu Sayfa Adedi Tez Yöneticisi Stirling motoru, Enerji dönüşümü, Rider Motoru
dc.description.abstractNowadays the most of energy used are obtained from natural sources like petroleum, natural gas, coal, wood etc. It is estimated that these sources are due to finish within 50-200 years. The increase of the world population and decrease of the petroleum reserves has directed the scientists to discover alternative energy sources and develop new machines for conversion of energy. In this study a y (gamma) type Stirling engine was designed and manufactured. The engine was tested in the temperature range 500-1000°C and the charge pressure range 1-3 bar. The speed-torque and speed-power characteristics of the engine was obtained at different charge pressure and heater temperatures. The maximum power was obtained at 1000°C heater temperature and 2 bar charge pressure as 21,46 Watts.Key Words Science Code Number of Pages Supervisor Stirling engine, Energy conversion, Rider engineen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleGama tipi bir stirling motorun tasarımı ve imalatı
dc.title.alternativeDesign and manufacturing of a gamma type stirling engine
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmStirling engine
dc.subject.ytmProduction
dc.identifier.yokid93464
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid93464
dc.description.pages206
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess