Show simple item record

dc.contributor.advisorKöseoğlu, Fitnat
dc.contributor.advisorKılıç, Ziya
dc.contributor.authorErçoklu, Hasan Fehmi
dc.date.accessioned2020-12-10T14:03:08Z
dc.date.available2020-12-10T14:03:08Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304261
dc.description.abstractLİSE II ÖĞRENCİLERİNDE ÇEKİRDEK TEPKİMELERİ VE RADYOAKTİFLİK KONUSUNDA YANLIŞ KAVRAMLARIN TESPİTİ VE GİDERİLMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Hasan Fehmi ERÇOKLU GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Haziran 2001 ÖZET Lise öğrencilerinin çekirdek tepkimeleri ve radyoaktiflik konusunda yanlış kavramaların tespit edilmesi. Araştırma Ankara Özel Maltepe Dershanesi Sakarya Şubesinde Lise 2. Sınıflarında, 2000-2001 öğretim yılında yapıldı. Araştırma beş haftalık sürede tamamlandı. Ankara'nın değişik liselerinde okuyan sayısal öğrencilerden oluşmuş, seviye olarak homojen olan 180 öğrenciye 20 soruluk bir ön test uygulandı. Testin sonucunda öğrencilerin çekirdek tepkimeleri ve radyoaktiflik konusunda çok eksik oldukları tespit edildi, öğrencilerin kavramsal bilgilerinin eksikliği ve öğrenimlerindeki yanlış kavramlar belirlendi. Öğrenciler iki eş gruba ayrıldı. Birinci gruba klasik yöntemle, ikinci gruba yeniden yapılandırıcı yaklaşım ile çekirdek tepkimeleri ve radyoaktiflik konusu anlatıldı. Öğrencilere 20 soruluk bilgi testi uygulandı. Sonuçlarda ikigrup arasında ciddi başarı farkları görüldü. Ayrıca 13 öğrenci ile mülakat yapıldı. Her mülakat yarım saat kadar sürdü. Tüm mülakatlar analiz edildi. Ayrıca, öğrencilerin radyoaktif ve çekirdek tepkimeleri konusunu öğrenmeleriyle Türkiye'deki enerji sorununun nükleer santrallerle çözülebileceğini düşündükleri saptandı. Bilim Kodu : Anahtar Kelimeler : Çekirdek tepkimesi, radyoaktivite öğretimi, radyoaktiflik, yanlış kavramalar, yeniden yapılandırıcı yaklaşım Sayfa Adedi : 142 Tez Yöneticisi : Yrd.Doç.Dr. Habibe TEZCAN
dc.description.abstract? ` ^i````^!!` Ill THE DETERMINATION AND ELIMANATION OF MISCONCEPIONS RELATED WITH REACTIONS TO THE NUCLEUS AND RADIOACTIVITY IN HIGH SCHOOL STUDENTS (M. Sc. Thesis) Hasan Fehmi ERÇOKLU GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY June 2001 ABSTRACT Discovering high school student's misconceptions related with radioactivity and reactions to the nucleus. The research was taken place in Maltepe Private school and in the second year high school student's classrooms. Research was done in the education year of 2000-2001. It was finished in the period of five weeks. 180 student's of whom are insterested in science branch, gathered from different high schools in Ankara and are chosen homegenically, be asked to 20 questions in a text. In the results of the test, it appears that students have a great problem of understanding radio-activity and reactions to the nucleus.IV Student's lack of information about conceptions and misconceptions in their learning were determined Students are divided into two equal groups. One of the group was tought the topics of radioactivity and reactions to the nucleus with classical methods, and the other was tought with constructivist method. After that we asked another 20 questions information test to the students. The results demanstrate the great difference in their succens. Moreover, we made interviews with 13 of them. Each interview took half an hour time. All the interviews were carefully analyzed. Furthermore it was observed that, being tought of radioactivity and reactions to the nucleus, students tought that the problem of energy in Turkey could be solved by the nuclear power. Science Code : Key Words : Reactions to the nucleus, Radioactivity, Misconceptions, An acternative aaproavh. Page Number : 142 Adviser : Yrd.Doç.Dr. Habibe TEZCANen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleLise 2 öğrencilerinde çekirdek tepkimeleri ve radyoaktiflik konusunda yanlış kavramların tespiti ve giderilmesi
dc.title.alternativeThe Determination and elimination of misconceptions related with reactions of the nucleus and radioactivity in high schools students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmNucleus reactions
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmRadioactivity
dc.identifier.yokid121414
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid114868
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess