Kurumsal-uygulamalı caz eğitimi programları paralelinde doğaçlama ve yaratıcı eşlikleme bilgisini hedef alan yöntemlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sevgi, Ali | |
dc.contributor.author | Salman, Tolga | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T14:03:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T14:03:00Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304247 | |
dc.description.abstract | KURAMSAL -UYGULAMALI CAZ EĞİTİMİ PROGRAMLARI PARALELİNDE DOĞAÇLAMA VE YARATICI EŞLİKLEME BİLGİSİNİ HEDEF ALAN YÖNTEMLERİN İNCELENMESİ (Yüksek Lisans Tezi) Tolga Salman GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Haziran 2001 ÖZET Bu araştırma,` Caz Kuramları` adı altında,caz müziğinin temelini oluşturan özgün bir armoni kavramının çoksesliliğe etkisi; bu kapsayıcı armoni anlayışıyla seslendirici - yorumcunun çokseslendirmede kişisel yaratıcılık sınırlarını keşfetmesi ve bu sınırları genişletip giderek ortadan kaldırması adına, hedeflenen doğaçlama ve yaratıcı eşlikleme bilgisinin akademik düzeyde benimsenmesi - geliştirilmesi bağlamında, çözümsel saptamalarda bulunmak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada durum tespitine yönelik bir model esas alınmış, veriler anket ve kaynak tarama yoluyla toplanarak işlenmiş, çözüm ve yorumda ise betimsel istatistik yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada önce, Birleşik Amerikalı caz pedagogu Jerry Coker'ın mesleki müzik eğitimi kurumlarında okutulmasını öngördüğü Kuramsal - Uygulamalı Caz Eğitimi Programı modelinin analizi yapılmış,Ankara ve İstanbul'da caz müziği alanında görev yapan 49 caz müzikçisi/ uzmanı ve 17 caz eğitimcisine11 anket uygulanarak var olan durumun tespiti ile caz müzikçileri / uzmanları ve caz eğitimcilerinin görüşleri saptanmıştır. Program analizi ve anketle sağlanan verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulguların değerlendirilmesi sonucunda Türkiye'de programlı caz eğitimine yeterince önem verilmediği, caz eğitimine başlama yaşına ilişkin görüşlerde farklılıklar olduğu, Türkiye'de caz eğitimi veren kuramların programları ile kaynak tarama yoluyla ulaşılan caz eğitimi programlarının ders içeriği, ders sıralılığı, sınıfların altyapısal özellikleri bakımından örtüşmeyen noktalar olduğu görülmüştür. Türkiye'de caz eğitimi programlarının yeniden gözden geçirilmesi,alan dersleri ve eğitimciler arası eşgüdümün sağlanması,caz kuramları ve uygulamaları adına daha işlevsel bir eğitim verilmesi gerektiği üzerinde durulmuş ve gerekli önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca, caz müzikçileri/uzmanları ve caz eğitimcilerinin üniversite ortamlarında oluşturulması beklenen programlanmış(örgün) eğitim ihtiyacı göz önünde bulundurularak,kaynak tarama sonucu,Jerry Coker' ın üniversite ortamlarında okutulmasını 1989 yılında öngördüğü olası bir caz eğitimi programı, örnek bir akademik caz eğitimi programı olma özelliğinden ötürü, içeriksel hatlarıyla Ek l.'de ve Türkiye'de caz eğitiminin programlı olarak verildiği İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü caz eğitimi müfredat programı da Ek.2'de sunulmuştur. Bilim Kodu : 500.10.19 Anahtar Kelimeler : Caz, Doğaçlama, Yaratıcı Eşlikleme, Sayfa Adedi : 137 Tez Yöneticisi : Doç. Ali Sevgi | |
dc.description.abstract | Ill ANALYSIS OF THE METHODS OF TECHNIQUES FOR IMPROVISATION AND CREATIVE ACCOMPANIMENT PARALEL WITH THE THEORATICAL AND PRACTICAL JAZZ EDUCATION (M. Sc. Thesis) Tolga SALMAN GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE June 2001 ABSTRACT This study, aims to analysis effect of the unique concept of the harmony which is the basis of the jazz music over the polyphonic music under the subtitle of the `Jazz Theories`. This would include the examination of the effect of this harmony concept over the performer - interpretator's performance in the search for his / her polyphonic creativity limits. A fact finding model was applied to the research and the data collected by questionnaires and from the references were processed, analysis and the conclusions were based on descriptive statistical methods. In this research first of all, `The Model of Theoratical and Practical Jazz Education Program` which has been advised by American jazz pedagogue Jerry Coker for the occupational music education has been analyzed. 49 Jazz musicians and experts and 17 jazz instructors has been given questionnairesIV and existing situation and opinions of the musicians / experts has been drawn as a result of this research. As a result of the evaluation of the data collected from the questionnaires and processed after the program analysis, it is found that in Turkey programmed jazz education has not been given enough importance, that there has been conflicting views on the starting age of the jazz education and the institutional frameworks, that there are severe differences between the Turkish jazz educational institutions and other jazz education programs throughout the world in terms of curriculum, class class infra-structures. In this research it is emphasized that jazz education programs should be reconsidered, that the coordination between instructors and course materials should be obtained. Beside the need for a more funtional jazz education system and other proposal are included at the end of the paper. Also,a sample jazz education model proposed by Jerry Coker in 1989 is included in Appendix I and Appendix II of `The Curriculum for The Music Depertmant of The Bilgi University`. It is proposed that such a sample jazz education program would be helpful for the jazz musicians / experts and the jazz instructors who are entitled to instruct programmed jazz education in the universities. Science Code Key Words Page Number Advisor 500.10.19 Jazz, Improvisation, Creative Accompaniment 137 Assc. Prof. Ali Sevgi | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Kurumsal-uygulamalı caz eğitimi programları paralelinde doğaçlama ve yaratıcı eşlikleme bilgisini hedef alan yöntemlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of the methods of techniques for improvisation and creative accompaniment parallel with the theoretical and practical jazz education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Creative accompaniment | |
dc.subject.ytm | Jazz | |
dc.subject.ytm | Improvisation | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 121590 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 114694 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |