Show simple item record

dc.contributor.advisorÇilden, Şeyda
dc.contributor.authorBulut, Mustafa Hilmi
dc.date.accessioned2020-12-10T14:03:44Z
dc.date.available2020-12-10T14:03:44Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304213
dc.description.abstractSİVAS VE YÖRESİ HALAYLARININ KÜLTÜREL ÇEŞİTLİLİK AÇISINDAN İNCELENEREK KEMAN EĞİTİMİNDE KULLANILMASI (Doktora Tezi) Mustafa Hilmi BULUT GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Eylül 2001 ÖZET Evrensel bir çalgı olan Keman ve onun eğitiminin yurdumuzda yaygınlaştırılması, benimsetilmesi ve sevdirilmesi doğrultusunda pek çok uğraşılar verilmektedir. Bu çalışma da aynı amaçlara yönelik olarak yapılmıştır. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan keman öğrencilerinin çoğunun Sivaslı olmaları bölüme girmeden önce bağlama çalıyor olmaları ve Sivas yöresi ezgilerinin çoğunu tanıyor olmaları araştırmada Sivas ve yöresi halay ezgilerinin materyal olarak kullanılmasında gerekçe oluşturmaktadır. Bu halay ezgilerinden alınan motiflerden keman eğitimi için egzersizler üretmenin yanı sıra söz konusu halayların kültürel çeşitlilik açısından incelenmesine de araştırmada yer verilmiştir. Bütün bunlar yapılmadan önce yurdumuzdaki üniversitelerin eğitim fakülteleri müzik öğretmenliği programlarında görev yapmakta olan keman eğitimcilerinin görüşlerinden yararlanılmıştır. Bilim Kodu Anahtar Kelimeler Sayfa Adedi Tez Yöneticisi 500 20 19 Keman Eğitimi, Kültür, Halay 100 Doç. Şeyda ÇİLDEN
dc.description.abstractANALYSING THE CULTURAL VARIETIES OF THE HALAY MELODIES OF SİVAS AND ITS REGION TO BE USED IN VIOLIN EDUCATION (Ph.D. Thesis) Mustafa Hilmi BULUT GAZI UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY September 2001 ABSTRACT A lot of things have been done for the violin, a universal instrument, in order I o make it widespread, adopt and be liked. This study has been carried out for those purposes most of the students who are at Sivas Cumhuriyet University faculty of Education, music teacher training program, are from Sivas and before they got accepted to the program they had already played bağlama and had known most of the Sivas region melodies. Therefore, Sivas and its regional halay melodies are used as materials in this sudy. Motifs taken from these halay melodies procude exercises for violin education and these halay melodies are examined in terms of cultural diversity in this research. Before all the things mentioned above are researched, the views of violin educators who work at the universities faculties of Education, music teacher training programs in our county were taken into consideration. Science Code Key Words Page Number Adviser 500 20 19 Violin Education, Culture, Halay 100 Doç. Şeyda ÇİLDENen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSivas ve yöresi halaylarının kültürel çeşitlilik açısından incelenerek keman eğitiminde kullanılması
dc.title.alternativeAnalysing the cultural varieties of the halay melodies of Sivas and its region to be used in violin education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmViolin
dc.identifier.yokid121819
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid114894
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess