Show simple item record

dc.contributor.advisorOnat, Esen
dc.contributor.authorKurt, Sevinç
dc.date.accessioned2020-12-10T14:01:48Z
dc.date.available2020-12-10T14:01:48Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/304125
dc.description.abstractSANAL ORTAMLARIN MİMARÎ TASARIM EĞİTİMİNDE KULLANILMASI İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ: KONSTRÜKTİVİST OLUŞUM MODELİ (Doktora Tezi) Sevinç KURT GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ Haziran 2002 ÖZET Bu çalışmada sanal ortamların mimari tasarım eğitiminde kullanılması araştırılmıştır. Bu kullanım için eğitim kuramları ve bilgi teknolojileri alanlarından ve ağırlıklı olarak konstrüktivist eğitim yaklaşımından yararlanılmıştır. Kuramsal çerçeve oluşturulurken eş zamanlı olarak Gazi Üniversitesi MMF Mimarlık Bölümünde Sanal Tasarım Stüdyosu kurulmuş ve deneysel çalışma yapılmıştır. Deneme sonucunda elde edilen sonuç bilgiler kuramsal çerçeve ile birleştirilmiş ve `Konstrüktivist Oluşum Modeli` (KOM), kurulmuştur. Öğrenci merkezli, öğrenme hedefli ve teknoloji kullanımlı bu model ile özellikle mimari tasarım stüdyolarında tasarım sürecine ilişkin öğrenme ortamları derinlemesine incelenmiş ve konstrüktivist stüdyoda olması gereken bileşenler belirlenmiştir. Bilim Kodu :1106 Anahtar Kelimeler : Sanal ortam, mimarlık eğitimi, konstrüktivist eğitim, www Sayfa Adedi :159 Tez Yöneticisi : Prof. Dr. Esen ONAT
dc.description.abstractPROPOSAL OF A MODEL FOR USING VIRTUAL ENVIRONMENTS IN ARCHITECTURAL DESIGN EDUCATION: CONSTRUCTIVIST DESIGN MODEL (Phd. Thesis) Sevinç KURT GAZİ UNIVERSITY INSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGY June 2002 ABSTRACT In this study, the researcher investigated all the parameters utilizing virtual environments in architectural design education and constructed a model based on constructivist learning methodology. In order to establish and develop a system for utilizing virtual technologies in design process, how learning environments based on a specific learning approach are constructed, how virtual databases can be best utilized in architectural environments, how students can reach to these databases, how students can contribute to the process and at what exact stage learning occurs have been thoroughly discussed. During the study, Virtual Design Studio has been operated in order to obtain further valid and reliable data for the whole research. As a result, Constructivist Design Model (CDM) has been structured with the practical and theoretical collaboration of the analysis made during the study. Science Code : 1106 Key Words : virtual environment, architectural education, www Page Number : 159 Adviser : Prof. Dr. Esen ONATen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleSanal ortamların mimari tasarım eğitiminde kullanılması için bir model önerisi: Konstrüktivist oluşum modeli
dc.title.alternativeProposal of a model for using virtual environments in architectural design education: Constructivist design model
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmConstructivism
dc.subject.ytmArchitectural design
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid130369
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid123561
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess