Show simple item record

dc.contributor.advisorUçan, Ali
dc.contributor.authorÖztosun, Öznur
dc.date.accessioned2020-12-10T13:58:21Z
dc.date.available2020-12-10T13:58:21Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/303775
dc.description.abstractBu araştırma, müziğin işlevlerinden ve dil müzik ilişkisinden yararlanarak müzik yardımıyla yapılan ilkokuma öğretimiyle belirlenen hedeflere daha etkili ulaşmanın mümkün olup olmadığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilköğretim okullarında müziklendirilmiş fişlerle yapılan eğitimin ilkokuma öğretimine etkisi incelenmiştir. Bu amaçla 2001-2002 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde Ankara ili Yenimahalle İlçesine bağlı Yahya Çavuş İlköğretim Okulu'nda geleneksel ilkokuma öğretimine ek olarak müziklendirilmiş fişlerle ilkokuma öğretimi uygulanmıştır. Uygulama iki deney ve iki kontrol grubu ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubu ile geleneksel ilkokuma öğretimine ek olarak müziklendirilmiş fişlerle ilkokuma öğretimi, kontrol grubu ile ise sadece geleneksel ilkokuma öğretimi yapılmıştır. İlkokuma öğretiminin cümle, sözcük, hece ve serbest okuma aşamalarının her birinde ayrı olmak üzere toplam dört gözlem yapılmıştır.Geleneksel ilkokuma öğretimine ek olarak müziklendirilmiş fişlerle yapılan ilkokuma öğretiminin geleneksel ilkokuma öğretimine göre etkili olup olmadığının saptanmasına ilişkin istatistiksel analizlerde önce grupların dağılımının normal olup olmadığı Kolmogorov-Smirnov belirlenmiş ve grupların dağılım durumlarına göre Mann-Whitney veya t testi kullanılmıştır. Ayrıca deneysel uygulamayı etkileyebileceği düşünülen bazı değişkenler için varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, geleneksel öğretime ek olarak müziklendirilmiş fişlerle yapılan illkokuma öğretiminin geleneksel öğretimle yapılana göre daha etkili olduğu saptanmıştır. Deneysel uygulamayı etkileyebileceği düşünülen değişkenlerden babanın ve annenin eğitimi, okul öncesi eğitim alma, aya göre bitirdiği yaş durumlarının ilk okumanın belirli aşamalarına erişme ve son aşamadaki genel basan durumunu etkilediği belirlenmiştir. Bu araştırma, geleneksel ilkokuma Öğretiminde müziğin olumlu yönde anlamlı katkılarının olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler : Müzikle İlkokuma
dc.description.abstractThe aim of this research is to understand whether it is possible to achieve the specified targets more effectively in the musically aided elemantary reading education by making use of the specific functions of music and the language-music relation. The effect of musical reading cards on the elemantary education is inspected in the reasearch. With this purpose, in the first semester of 2001 -2002 educational year, at the Yahya Cavus Elementary School located in the district of Yenimahalle in the province of Ankara, in addition to the conventional education, education with the musical reading carts, with the control grups, only the conventional reading education is applied. For each of the sentence, word, syllable and free reading stages of the elemantray reading education, four different observations are made. In the statistical analyses related to determining whether it is more effective to use musical slips in addition to conventional reading education, first `Kolmogorov-Smirnov test` is used to specify whether the distribution of the groups is normal and `Mann-Whitey` and `t test` is used according to the status of the group distribution. In addition toIV this, for some variables which may have an effect on the experimental application, variance analysis (ANOVA) is used. As a result, it is found that education with the musical reading slips than, is more effective. The variables that are considered to have an effect on the experimental application (education of parents, pre-school education, age in months) is observed to have an influence on the achievements of intermedate stages and the general success at the final stage of the elemantary reading education. Science Code Key Words Page Number Adviser 101/6.27 The elemantary reading with music 161en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlköğretim okullarında müziklendirilmiş fişlerle yapılan eğitimin ilkokuma öğretimine etkisi (Ankara Yenimahalle İlçesi Yahya Çavuş İlköğretim Okulu örneği)
dc.title.alternativeThe Effect of using musical reading cards on the elemantary reading education (the sample of Yahya Çavuş Elemantary School District of Yenimahalle, Ankara)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid133293
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid129015
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess