Show simple item record

dc.contributor.advisorAktürk, Nizami
dc.contributor.authorÜzkurt, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-10T13:53:30Z
dc.date.available2020-12-10T13:53:30Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/303274
dc.description.abstractGürültü son yıllarda fazlaca rahatsızlığa neden olan çevresel problemlerin başında gelmektedir. Gürültü kirliliğinin önemli bir bölümü, karayolu ulaşımı kaynaklı gürültüdür. Özellikle şehir içi trafiğinin neden olduğu gürültü, şehir hayatının katlanılması zor bir problemi olarak karşımızda durmaktadır. Gürültünün senelerin geçmesiyle birlikte ciddi artışlar göstereceği açık bir gerçektir. Problemin gelecekteki konumunu belirlemek için, var olan modellerin gerçek hayatla olan ilişkisinin belirlenmesi ve bu modellerin, doğruluğu tespit edildikten sonra da gelecekte oluşacak gürültü seviyesinin belirlenmesinde kullanılması bu çalışmanın ana amacıdır. Bu çalışmada Ankara ili şehir merkezindeki trafik yoğunluğunun fazla olduğu kavşaklarda detaylı gürültü ölçümü ve bu kavşakların CNM 5.0 (Community Noise Model) bilgisayar yazılımı yardımıyla modellemesi yapılmıştır. Elde edilen sonuçların kabul edilebilir bir uyum içersinde olduğu gözlenmiştir. 2020 yılında herhangi bir önlem alınmadığı varsayımıyla trafikteki araç sayısının iki katına çıkacağı tahmin edilerek teorik bir modelleme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler : Ulaşım, Gürültü, Çevresel Etkiler, Modelleme
dc.description.abstractNoise is considered to be one of the annoying environmental problems. Noise caused by road traffic is an important source of environmental pollution. Inner city traffic noise is a particularly disturbing for the inhabitants of larger cities. Moreover, this problem is in the trend of increase. Modeling results of the existing noise softwares ought to be tested if they are in agreement with the measurement results. If it is so then they can be used to predict the real life cases. This softwares can then also be safely employed in the prediction of future traffic noise. This is also the subject of this Ph.D. study. Ten important junctions of Ankara city were chosen to be pilot study points. The vehicle counts and detailed noise measurements were obtained and the Community Noise Model (CNM 5.0) is used to model the junctions. A reasonable agreement is observed between the results of measurement and modeling. Hence, assuming the required precautions are not taken and as the number of vehicles are doubled, the noise levels are predicted for the year 2020 with the help of CNM 5.0.Key Words : Transportation, Noise, Environmental effects, Modelingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.subjectÇevre Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEnvironmental Engineeringen_US
dc.titleUlaşım gürültüsünün çevresel etkileri
dc.title.alternativeEnvironmental effects of transportation noise
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid174088
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid155810
dc.description.pages172
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess