Ulaşım gürültüsünün çevresel etkileri
dc.contributor.advisor | Aktürk, Nizami | |
dc.contributor.author | Üzkurt, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T13:53:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T13:53:30Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/303274 | |
dc.description.abstract | Gürültü son yıllarda fazlaca rahatsızlığa neden olan çevresel problemlerin başında gelmektedir. Gürültü kirliliğinin önemli bir bölümü, karayolu ulaşımı kaynaklı gürültüdür. Özellikle şehir içi trafiğinin neden olduğu gürültü, şehir hayatının katlanılması zor bir problemi olarak karşımızda durmaktadır. Gürültünün senelerin geçmesiyle birlikte ciddi artışlar göstereceği açık bir gerçektir. Problemin gelecekteki konumunu belirlemek için, var olan modellerin gerçek hayatla olan ilişkisinin belirlenmesi ve bu modellerin, doğruluğu tespit edildikten sonra da gelecekte oluşacak gürültü seviyesinin belirlenmesinde kullanılması bu çalışmanın ana amacıdır. Bu çalışmada Ankara ili şehir merkezindeki trafik yoğunluğunun fazla olduğu kavşaklarda detaylı gürültü ölçümü ve bu kavşakların CNM 5.0 (Community Noise Model) bilgisayar yazılımı yardımıyla modellemesi yapılmıştır. Elde edilen sonuçların kabul edilebilir bir uyum içersinde olduğu gözlenmiştir. 2020 yılında herhangi bir önlem alınmadığı varsayımıyla trafikteki araç sayısının iki katına çıkacağı tahmin edilerek teorik bir modelleme yapılmıştır.Anahtar Kelimeler : Ulaşım, Gürültü, Çevresel Etkiler, Modelleme | |
dc.description.abstract | Noise is considered to be one of the annoying environmental problems. Noise caused by road traffic is an important source of environmental pollution. Inner city traffic noise is a particularly disturbing for the inhabitants of larger cities. Moreover, this problem is in the trend of increase. Modeling results of the existing noise softwares ought to be tested if they are in agreement with the measurement results. If it is so then they can be used to predict the real life cases. This softwares can then also be safely employed in the prediction of future traffic noise. This is also the subject of this Ph.D. study. Ten important junctions of Ankara city were chosen to be pilot study points. The vehicle counts and detailed noise measurements were obtained and the Community Noise Model (CNM 5.0) is used to model the junctions. A reasonable agreement is observed between the results of measurement and modeling. Hence, assuming the required precautions are not taken and as the number of vehicles are doubled, the noise levels are predicted for the year 2020 with the help of CNM 5.0.Key Words : Transportation, Noise, Environmental effects, Modeling | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Teknik Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Technical Education | en_US |
dc.subject | Çevre Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Environmental Engineering | en_US |
dc.title | Ulaşım gürültüsünün çevresel etkileri | |
dc.title.alternative | Environmental effects of transportation noise | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Makine Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 174088 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 155810 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |