Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Rasih
dc.contributor.authorSemiz, Süleyman
dc.date.accessioned2020-12-10T13:52:02Z
dc.date.available2020-12-10T13:52:02Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/303128
dc.description.abstractİşletmeler sanayi devriminden günümüze kadar çok farklı üretim ve yönetim teknolojilerini kullanmışlardır. Her yeni teknoloji ile kaynaklardan daha verimli, üretken ve etkili faydalanabilmek amaçlanmıştır. Gelişmeler, üretim teknolojilerinde tek tezgahla üretimden insansız fabrikaya, yönetim teknolojilerinde ise planlı üretimden müşteri ihtiyaçlarının referans alındığı bir yapıya doğru ilerleme göstermiştir. Bu gelişmeleri takip etmeyen işletmeler rekabet avantajlarını yitirmekte ve pazar paylarını sürdürememektedirler. Bu çalışmada strateji ve teknoloji konuları değerlendirilerek, stratejik teknoloji yönetimi ile ilgili konular ele alınmıştır. Ardından teknoloji yönetimi konusu ile ilişkili olarak kullanılan ileri üretim ve yönetim teknolojileri incelenmiştir. Türkiye ekonomisine önemli katkıları olan otomotiv sektöründe, teknoloji yönetimi ile ilgili yapılan bir alan araştırması sonucunda elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Sektörün stratejik teknoloji yönetimi konularında karşılaştığı problemler tespit edilerek, bu problemlerin çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler : Strateji, teknoloji, stratejik teknoloji yönetimi, ileri üretim ve yönetim teknolojileri, otomotiv sektörü
dc.description.abstractThe enterprises have used various production and management technologies from industrial revolution until today. With each new technology, it has been aimed that the resources can be utilized more efficently, productively and effectively. Developments in production technolgies have made progress from production with single workbench to factory working without human. Developments in management technologies have progressed from planned production to a structure in which necessities of the customers are taken into consideration. The enterprises which do not follow these developments lose the competing advantages and cannot keep their market shares. In this study, subjects related to strategic technology management were handled by evaluating strategy and technology subjects. Then, high production and management technologies used related to technology management were studied. In the automotive sector making a valuable contribution to economy of Turkey, the findings obtained from an area study related to technology management were evaluated. The problems which this sector faces on the subject of strategic technology management were determined and suggestions aimed at resolution of these probmles were presented.Key Words : Strategy, technology, strategic technology management, advanced manufacturing and management technologies, automotiv sectoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleİleri teknolojiler ile üretim yapan işletmelerde stratejik teknoloji yöntemi: Bir alan araştırması
dc.title.alternativeStrategical technology management in organization manufacturing with advenced technology: A field research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid174173
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid155964
dc.description.pages314
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess