Show simple item record

dc.contributor.advisorBülbül, Halil İbrahim
dc.contributor.authorYildiz, Türker Turan
dc.date.accessioned2020-12-10T13:47:49Z
dc.date.available2020-12-10T13:47:49Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/302703
dc.description.abstractWEB DESTEKL ÇOKLU ZEKA KURAMINA DAYALI MESLEKYÖNLEND RME(Yüksek Lisans Tezi)Türker Turan YILDIZGAZ ÜN VERS TESFEN B L MLER ENST TÜSÜKasım 2005ÖZETÜlkemizde, ilköğretim kademesinin son sınıfında öğrenim gören öğrencilereuygulanmakta olan mesleki yönlendirme çalışmaları kritik bir önem arzetmektedir. Mesleki yönlendirme çalışmaları açısından, üzerinde en az durulankademe de ilköğretim kademesidir. Bu çalışmada, ilköğretimde meslekiyönlendirme faaliyetlerinin istenilen biçimde yapılamamasının sebepleri tespitedilmiş, bu sebepleri bertaraf etmesi öngörülen bir yazılım geliştirilmiştir.Geliştirilen yazılım sayesinde, öğrencinin Çoklu Zeka Kuramı'na göre zekaalan/alanları belirlenmekte ve öğrenciye başarılı olabileceği mesleki alanlarhakkında tavsiyeler sunulmaktadır.Bilim Kodu : 619.02.01Anahtar kelimeler : Mesleki Yönlendirme, Çoklu Zeka, Uzman SistemSayfa Adedi : 52Tez Yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Halil brahim BÜLBÜL
dc.description.abstractVOCATIONAL GUIDANCE BASED ON WEB-BASED MULTIPLEINTELLIGENCE THEORY(M. Sc. Thesis)Türker Turan YILDIZGAZI UNIVERSITYINSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGYNovember 2005ABSTRACTIn our country, the studies of vocational guidance carried on with primaryschool 8 th grade students have a critical importance. In terms of vocationalguidance studies, primary school stage has the least importance among allstaces. In this study, the reasons for not realizing the studies of vocationalguidance in the most desired way are indentified, and a software is developed toawoid these reasons.With the help of this software, the intelligence area(s) of students are indentifiedacording to Multiple Intelligence Theory, and some advices are given regardingthe professions that the students can be successful at.Science Code : 619.02.01Key Words :Vocational Guidance, Multiple Intelligence, Expert SystemPage Number : 52Adviser : Yrd. Doç. Dr. Halil brahim BÜLBÜLen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb destekli çoklu zeka kuramına dayalı mesleki yönlendirme
dc.title.alternativeVocational guidance based on web-based multiple intelligence theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid189048
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid196397
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess