Web destekli çoklu zeka kuramına dayalı mesleki yönlendirme
dc.contributor.advisor | Bülbül, Halil İbrahim | |
dc.contributor.author | Yildiz, Türker Turan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T13:47:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T13:47:49Z | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/302703 | |
dc.description.abstract | WEB DESTEKL ÇOKLU ZEKA KURAMINA DAYALI MESLEKYÖNLEND RME(Yüksek Lisans Tezi)Türker Turan YILDIZGAZ ÜN VERS TESFEN B L MLER ENST TÜSÜKasım 2005ÖZETÜlkemizde, ilköğretim kademesinin son sınıfında öğrenim gören öğrencilereuygulanmakta olan mesleki yönlendirme çalışmaları kritik bir önem arzetmektedir. Mesleki yönlendirme çalışmaları açısından, üzerinde en az durulankademe de ilköğretim kademesidir. Bu çalışmada, ilköğretimde meslekiyönlendirme faaliyetlerinin istenilen biçimde yapılamamasının sebepleri tespitedilmiş, bu sebepleri bertaraf etmesi öngörülen bir yazılım geliştirilmiştir.Geliştirilen yazılım sayesinde, öğrencinin Çoklu Zeka Kuramı'na göre zekaalan/alanları belirlenmekte ve öğrenciye başarılı olabileceği mesleki alanlarhakkında tavsiyeler sunulmaktadır.Bilim Kodu : 619.02.01Anahtar kelimeler : Mesleki Yönlendirme, Çoklu Zeka, Uzman SistemSayfa Adedi : 52Tez Yöneticisi : Yrd. Doç. Dr. Halil brahim BÜLBÜL | |
dc.description.abstract | VOCATIONAL GUIDANCE BASED ON WEB-BASED MULTIPLEINTELLIGENCE THEORY(M. Sc. Thesis)Türker Turan YILDIZGAZI UNIVERSITYINSTITUTE OF SCIENCE AND TECHNOLOGYNovember 2005ABSTRACTIn our country, the studies of vocational guidance carried on with primaryschool 8 th grade students have a critical importance. In terms of vocationalguidance studies, primary school stage has the least importance among allstaces. In this study, the reasons for not realizing the studies of vocationalguidance in the most desired way are indentified, and a software is developed toawoid these reasons.With the help of this software, the intelligence area(s) of students are indentifiedacording to Multiple Intelligence Theory, and some advices are given regardingthe professions that the students can be successful at.Science Code : 619.02.01Key Words :Vocational Guidance, Multiple Intelligence, Expert SystemPage Number : 52Adviser : Yrd. Doç. Dr. Halil brahim BÜLBÜL | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Web destekli çoklu zeka kuramına dayalı mesleki yönlendirme | |
dc.title.alternative | Vocational guidance based on web-based multiple intelligence theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 189048 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 196397 | |
dc.description.pages | 62 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |