Show simple item record

dc.contributor.advisorArıkan Öztürk, Ebru
dc.contributor.authorEkici, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-10T13:46:24Z
dc.date.available2020-12-10T13:46:24Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/302544
dc.description.abstractTrafik kazaları, Türkiye'de önemli ve güncel bir sorundur. Bu sorununçözümünde konu ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile eğitim kurumlarına görevdüşmekle birlikte, yazılı ve görsel basına da önemli görevler düşmektedir.Medya kuruluşlarının üzerine düşen toplumsal görev, habercilik görevlerininde gerektirdiği gibi, trafik kazalarının yarattığı sorunlar ve nedenleri ile ilgilihalkı bilgilendirmek, eğitmek, uyarmak ve bilinçli bir kamuoyu oluşturmaktır.Yazılı ve görsel basının habercilik biçiminin birbirine yakın görülmesinedeniyle, haber medyasının trafik kazası haberlerini sunarken kullandığıhabercilik anlayışının ne olduğu ve haberde yer alan unsurlar tespit edilmeküzere, halkın belli kesimlerini temsil ettiği düşünülen Cumhuriyet, Hürriyet veZaman gazeteleri örneklem alınarak alınmış, her üç gazetenin haber olarakverdiği, 01-31 Ocak 2005, 01 Ekim-10 Kasım 2005 tarihleri arasında meydanagelen toplam 118 trafik kazası haberi nitel ve nicel içerik analizi yöntemlerikullanılarak incelenmiştir.Çalışmada incelenen Cumhuriyet, Hürriyet ve Zaman gazetelerinin, trafikkazası haberlerini verirken bilgilendirme, eğitme ve bilinçlendirmeunsurlarından daha fazla haberi sansasyonelleştirecek unsurları kullandığı vetrafik kazası haberlerini popülist habercilik yaklaşımıyla sundukları sonucunavarılmıştır.Anahtar Kelimeler : Trafik kazası, medya, yazılı basın, içerik analizi
dc.description.abstractSince traffic accidents are highly problematic and worth stressing issue inTurkey, this thesis concentrates on the responsibilities of print medium forrevealing the exact context and content of the incident. Consequentially, it isargued that media centers besides their responsibility of being neutral; alsohave the task of informing, educating, taking attention and accordingly forminga conscious public domain.In that respect this thesis structures it self around three different newspapersrepresenting three different fragments of society -that of Cumhuriyet, Hürriyetand Zaman News, in its analysis of 118 printed traffic accidents between thedates 01-31 January 2005 and 01 October-10 November 2005.As a result of that analysis, this thesis claims that the primary aim of these threedifferent newspapers is not to reflect or to present the news in their totaltransparency but their particular concern through their populist approach is tomediatic exaggeration.Key Words : Traffic accidents, mass media, print media, content analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectKazalartr_TR
dc.subjectAccidentsen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTrafik kazası haberlerinin medyada sunumunun Cumhuriyet, Hürriyet ve Zaman gazetesi örneklerinde incelenmesi
dc.title.alternativeA Critical reconsideration on the presentation of traffic accidents in print media with specific reference to Cumhuriyet, Hürriyet and Zaman newspapers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid148010
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid180048
dc.description.pages270
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess