Show simple item record

dc.contributor.advisorUtkutuğ, Gönül
dc.contributor.authorGüleç, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T13:35:21Z
dc.date.available2020-12-10T13:35:21Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/301268
dc.description.abstractGün geçtikçe artan çevresel kaygılar ile birlikte ön plana çıkan ?sürdürülebilir mimarlık? anlayışını geliştirebilmek için geleceğin mimarları olan mimarlık öğrencilerine verilecek enerji etkin-ekolojik bina tasarımı eğitimi büyük önem taşımaktadır. Mimari tasarım eğitiminde, tasarım sürecinin ilk evrelerinde alınan kararlar, sonuç mimari ürününün performansını da büyük ölçüde etkilemektedir. Bu eğitimin verilmesi sürecinde karşılaşılan asıl problem, öğrencilerin stüdyolarda içgüdüsel olarak aldıkları çevresel sürdürülebilirlik kararlarını ölçme/ değerlendirme/ yorumlamada yetersiz kalmalarıdır.Bu bağlamda 2003 yılından beri çalışmalarını yürüten Stüdyo 5 (GÜMMF Mimarlık Bölümü tasarım eğitimi stüdyosu) deneyimleri ışığında, konvansiyonel tasarım sürecinin, enerji-ekoloji tabanında teorik bilgileri multidisipliner tasarım alanına aktarmaya çalışan bir stüdyo öğretisi için uygun olmadığı görülmüştür. Bu doğrultuda, Güz '06 döneminde Stüdyo 5 tarafından simülasyon destekli bina performans analizinin lisans düzeyinde mimari tasarım eğitimine entegrasyonunun sağlanması amacıyla oluşturulan deney ve kontrol grupları ile deneysel bir proje yürütülmüştür. Kontrol grubu konvansiyonel tasarım sürecini izlerken, deney grubu Ecotect v5.20 simulasyon programı ile birlikte binalarının çevresel performanslarını ölçerek tasarımlarını geliştirmişlerdir. Süreç ve sonuçta elde edilen bulguları karşılaştırabilmek için her iki gruba da aynı program, ölçek ve arazi verilmiş, stüdyo ortamının işleyişine uygun kalitatif ve kantitatif yöntemler kullanılmıştır.Gözlemler ve değerlendirmeler sonucunda simülasyon destekli mimari tasarım eğitimi çalışmasını etkileyen 4 temel parametre ortaya çıkmıştır: Gerekli bilgi birikimine/ dijital teknolojilere/ disipline/ tasarım potansiyeline sahip öğrenciler; gerekli bilgi birikimine/ deneyime/ bilgisayar destekli çevresel tasarım öğretilerine sahip öğretim elemanları; stüdyo altyapısı; ve tasarım sürecini zamanlama faktörü önem taşımaktadır.
dc.description.abstractIn order to develop ?sustainable architecture? concept, which has become prominent with environmental concerns increasing day by day, it?s important to give energy and ecology conscious design education to the architecture students, who are the next generation architects. In architectural design education, design desicions taken during the early phases of design process play an important role in ensuring the performance of the end product. The main problem in such a knowledge based design process is the incapabilities on evaluating/ interpreting the outcomes of intuitively taken design decisions so as to provide reliable environmental sustainability criteria.Studies of Studio 5 (design studio focused on green architecture in GUMMF, Department of Architecture) revealed that conventional design process is not a satisfactory approach for a multidisciplinary knowledge based studio aiming to integrate the theoretical basis of energy-ecology field with the architectural studio practice. Therefore, within the contextual frame of green design education, an experimental study is carried out by Studio 5 in Fall ?06 on integrating building energy performance assessment into design studio as a design decision support tool, with a test and control group. Students of the control group followed the conventional process of design whereas students of the test group experienced the design process by testing environmental performance of their proposals with computational models and energy simulations carried with Ecotect v5.20. Both groups are given the same program, scale and site for the design problem in order to conduct comparative evaluations on the design process and outputs. The necessary data for comparative evaluations are obtained with qualitative and quantitative research methods.Observations and evaluations demonstrate that major parameters to be considered in such an integrated studio approach in education are; students with necessary knowledge background/ digital technologies/ self discipline for studio work/ architectural design potential and enthusiasm; teaching staff with necessary background of knowledge and experience in related fields and computer aided environmental design; studio infrastructure, well equipped for computer aided environmental design; and flexible time opportunities necessary for design processes of varying levels of student profiles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleBina enerji performans simülasyonunun mimari tasarım stüdyosuna entegrasyonu
dc.title.alternativeIntegration of building energy performance assesment into architectural design studio
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArchitectural education
dc.subject.ytmSimulation
dc.subject.ytmEcological architecture
dc.subject.ytmPerformance analysis
dc.identifier.yokid302997
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid212941
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineMimari Tasarım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess