Show simple item record

dc.contributor.advisorToğay, Abdullah
dc.contributor.authorKeçel, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-10T13:30:22Z
dc.date.available2020-12-10T13:30:22Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/300902
dc.description.abstractBu çalışmada, Teknoloji ve Tasarım dersinde sınıf içi etkinliklerin düzenlendiği işlikler için var olan mekanların incelenmesi ve yeni yapılacak mekanlar için bir model oluşturulması amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için hazırlanan veri toplama aracı Teknoloji ve Tasarım öğretmenlerine uygulanmıştır. Veri toplama aracının her bir bölümünden alınan cevaplara göre var olan mekanların durumu incelenmiştir. Bunun yanı sıra öğretmenlerin sınıf içi ortamlarda projelerin üretilmesi sırasında etkinliklerde nelere ihtiyaç duydukları araştırılmıştır. Öğretmenlerin ihtiyaçları ile birlikte öğrencilerin yapmış oldukları projelerde veri toplama aracında tespit edilmiştir. Bu doğrultuda öğrencilerin sınıf içi etkinliklerde ortaya koydukları projeler, alanında uzman kişiler tarafından incelenerek her bir projenin üretilebilmesi için ne gibi araç gerece ihtiyaç duyulduğu tespit edilmiştir. Projelerin tekrarlanma oranları incelenerek Teknoloji ve Tasarım dersi öğretmenleri iki gruba ayrılmış ve istatistiksel metotlarla kurulan hipotezlerin geçerliliği ve ilişkisi araştırılmıştır. Elde edilen bulgular ve literatür verilerine göre model işlik tasarımı yapılmış ve 3ds Max programında işlik modeli oluşturulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the issue of planning for Technology workshops existing, new, and renovated school facilities and than modelling Design and Technology facilities. For this purpose, a survey searching in design and Technology teachers has been prepared fot its aim. As a result of the data collected is explore the existing workshops. Furthermore, conducted in order to research the facility requirements for the delivery of the student?s projects. A review of the projects requirements would indicate that little has been written on this aspect of design and Technology classrooms.The study proved to be valuable as the validated criteria have the potential of being used as tool by teachers to evaluate their facilities. All of design and Technology teachers separeted two groups and then the results have been tested with statistical methods and assement of difference have been verified. A review of literature have been improvement models of Technology workshops.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTeknik Eğitimtr_TR
dc.subjectTechnical Educationen_US
dc.titleTeknoloji ve tasarım ders mekanlarının teknik analizi ve model atölye (işlik) tasarımı
dc.title.alternativeTechnical analyze of design and technology facilities and designing model workshop
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstriyel Teknoloji Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmModelling
dc.subject.ytmWorkshop
dc.subject.ytmTechnology education
dc.subject.ytmTechnical analysis
dc.identifier.yokid344456
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid268555
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess