Show simple item record

dc.contributor.advisorSoyluk, Kurtuluş
dc.contributor.authorKartal, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-10T13:19:51Z
dc.date.available2020-12-10T13:19:51Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/299795
dc.description.abstractBu çalışmada, kablolu köprülerde deprem ve trafik yüklerinin meydana getirdiği dinamik etkiler incelenmiş ve elde edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Sonlu elemanlar yöntemine göre hazırlanan üç boyutlu kablolu köprü modeli, deprem yüklemesi olarak üniform ve mesnetlerinden farklı yer hareketi uygulamaları için çözümlenirken, trafik yüklemesi için de üniform yayılı sabit ve hareketli trafik yüklemeleri için çözümlenmiştir. İki farklı zemin grubuna ait ivme kayıtları için yapılan analizler neticesinde, kritik deprem ve trafik yüklemeleri belirlendikten sonra, deprem ve trafik yüklerinin birlikte düşünüldüğü kombinasyonlar oluşturulup, gerekli analizler yapılmıştır. Çalışma sonucunda, kablolu köprüler için mesnetlerinden farklı yer hareketi ve hareketli trafik yükü uygulamalarının daha kritik olduğu görülmüştür. Aynı zamanda, kablolu köprülerin tasarımında sadece deprem etkilerini veya sadece trafik yükü etkilerini incelemenin yetersiz olacağı , deprem ve trafik yüklerinin birlikte düşünülmesi gerektiği vurgulanması gereken diğer bir noktadır.Anahtar Kelimeler : Kablolu Köprü, Farklı Yer Hareketi, Trafik Yüklemesi
dc.description.abstractIn this study, the effects of earthquake and traffic loadings on cable - stayed bridges are investigated and the results obtained from the analyses are compared. While the multi support and uniform ground motion applications are considered as earthquake loadings, the moving traffic loading and the uniform distributed static loading applications are considered as traffic loadings for the solution of the 3D finite element modal of the bridge. Depending on the analyses results obtained for the acceleration motions recorded as two diffirent soil conditions, the most critical earthquake and traffic loadings are determined and the required analysis are conducted considering the earthquake and traffic loading combinations. The results show that the multi support and moving traffic loadings are more critical for cable stayed bridges. On the other hand, it should be also underlined that the earthquake and traffic loadings should be consedered together while designing cable - stayed bridges.Key Words : Cable - Stayed Bridges, Multi Support Excitation, Traffic Loadingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKablolu köprülerin dinamik davranışının deprem ve trafik yükleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the dynamic behaviour of cable - stayed bridges with respect to the earthquake and traffic loads
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid422233
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid321610
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess