Show simple item record

dc.contributor.advisorOkur, Melih
dc.contributor.authorSeymen, Koray
dc.date.accessioned2020-12-10T13:16:58Z
dc.date.available2020-12-10T13:16:58Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/299513
dc.description.abstractTeknolojinin her geçen gün gelişmesi ve alternatif enerji kaynaklarının kullanımına duyulan ihtiyaç; yüksek devirli döngüsel motorlar üzerinde çalışmaları yoğunlaştırmıştır. Wankel motorlarının çalışma prensibine göre çalışan döngüsel motorlar, 1500?lü yıllardan günümüze kadar halen üzerinde tasarım ve geliştirme çalışmaları yapılan yüksek verimli motorlardır. Yeni birtasarıma sahip olan prototip aşamasındaki Turbo Döngüsel Pars Motor bu çalışmalardan biridir. Bu çalışmada, patenti alınmış olan Turbo Döngüsel Pars Motor için tasarımı yapılan dört farklı hilal palet ile palet yuvası arasındaki sürtünme kayıplarının ve basınç kaçaklarının türbin gücüne etkileri ve bu farklı palet tasarımlarının maksimum güce etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Bu amaçlar doğrultusunda Turbo Döngüsel Pars Motor için 250 cc hacme sahip bir türbin ve dört farklı hilal palet imal edilmiştir. İmal edilen paletlerin her biri türbine uygulanarak ayrı ayrı deneyler yapılmıştır. Deneyler sonucunda sürtünmelerin en az olduğu destekli hilal palette; tek kademeli desteksiz-I hilal palete göre %8, tek kademeli desteksiz-II hilal palete göre %47, çift kademeli desteksiz hilal palete göre %91 oranında güç fazlalığı görülmüştür.Bilim Kodu : 708.3.026 Anahtar Kelimeler : Turbo döngüsel motor, içten yanmalı, türbin, hilal palet Sayfa Numarası : 64 Danışman : Yrd. Doç. Dr. Melih OKUR
dc.description.abstractThe developing of technology day by day and the necessity of using alternative energy resource compounded the studies on high cyclic rotary engines. The rotary engines working according to wankel engines? working principle are high productive engines on which is still being done designs and developing studies from 1500s to today . Turbo Rotary Pars Engine in the level of prototype and having a new design is one of these studies. At this study crescent pallet design is done for Turbo rotary pars engine- gotten its patent-. With this design . decreasing friction missings between pallet and pallet home to minimum levels is aimed. Through these aims a turbin runner having 250cc capacity is produced for Turbo Rotary Pars Engine. By producing in four different ways crescent pallet `s effects on turbine runner performance was investigated. As a result of the experiments it has been determined that the power of the supported crescent palette is more than about 8 % single graded unsupported-I crescent palette, 47 % single graded unsupported-II crescent palette and 91 % double graded unsupported crescent palette.Science Code : 708.3.026 Key Words : Turbo rotary engine, internal combustion, turbine, crescent pallet Page Number : 65 Adviser : Asist Prof. Dr. Melih OKURen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleTurbo döngüsel bir türbinde hilal paletteki sürtünme ve basınç kaçakları ile güç ilişkisinin deneysel olarak incelenmesi
dc.title.alternativeA cyclical turbine turbo power of crescent palette with experimental investigation of friction and pressure leaks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGas turbine engines
dc.subject.ytmTurbine
dc.subject.ytmTurbomachinery
dc.identifier.yokid460889
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid330689
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess