Show simple item record

dc.contributor.advisorGülenç, Behçet
dc.contributor.authorSeyitoğlu, Mehmet Necmettin
dc.date.accessioned2020-12-10T13:13:27Z
dc.date.available2020-12-10T13:13:27Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/299144
dc.description.abstractBu çalışmada otomotiv endüstrisinde yaygın olarak kullanılan sacların deformasyon davranışları, TIG ve oksi-gaz yöntemleri ile yapılan bağlantıların mekanik özellikleri incelenmiştir. TIG kaynağında koruyucu gaz olarak saf argon gazı kullanılmıştır. Kaynaklı birleştirmeler sonrası elde edilen numunelere çekme testi uygulanmış ayrıca mikroyapı ve mikro sertlik incelemeleri yapılmıştır. Derin çekilmiş numunelerin yapılan inceleme sonuçlarında herhangi bir makro veya mikro çatlaklara rastlanmamıştır. Yapılan sertlik testleri sonucunda, en yüksek sertlik değerleri kaynak metalinden ölçülürken onu sırasıyla ITAB ve ana malzeme takip etmektedir. Çekme testleri sonucunda her iki tür birleştirmelerde de en yüksek çekme dayanımı, TIG kaynağında elde edilmiştir. Kaynaklı numunelerin yapılan mikroyapı incelemeleri sonucunda kaynak bölgesi klasik yapı çeliklerinden farklı bir durum ortaya çıkarmıştır. İncelemeler sonucunda ITAB?ın geçiş bölgeleri net bir şekilde ayırt edilememiştir. Yapılan testler sonucunda EN 10204/2004/3.1 S235JR+AR çeliğinin derin çekmeye müsait, kaynak kabiliyeti yüksek bir malzeme olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study deformation behavior of sheet metal widely used in the automotive industry, the mechanical properties of connections made with TIG and oxy-gas methods are examined. Pure argon gas was used in TIG welding as shielding gas. The tensile test was applied to the samples obtained after welded joints and microstructure and micro-hardness tests were performed also. The results of the examination of samples of deep-drawn any macro or micro-cracks were found. As a result of the hardness tests, the highest hardness values measured in weld metal, respectively, it is followed by ITAB and the main material. As a result of tensile tests, the highest tensile strength of both types of joints is obtained in TIG welding. As a result of the micro structure analysis of the welded samples the welding zone has revealed a different situation than the classical structural steels. As a result of examinations, the transition zones of ITAB could not be distinguished clearly. As a result of the tests available it has been found that EN 10204/2004/3.1 S235JR+AR steel is suitable for a deep draw and has a high welding ability.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMetalurji Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMetallurgical Engineeringen_US
dc.titleTıg kaynağı ile kaynatılmış otomotiv saclarının mekanik özelliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the mechanical properties of automotive sheet metals welded with tig welding
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMetal Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTIG welding
dc.subject.ytmDeep drawing
dc.identifier.yokid10008574
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid342883
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess