Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Mustafa
dc.contributor.authorÇiçek, Cahit
dc.date.accessioned2020-12-10T13:09:41Z
dc.date.available2020-12-10T13:09:41Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/298784
dc.description.abstractBu çalışmada, 34o, 45o ve 60o eğimli şevlerden oluşan granüler yol dolgusu şevlerinin geogrid donatı kullanılarak iyileştirilebilirliği araştırılmıştır. Bu amaçla Karayolları Genel Müdürlüğü'nden alınan tip yol kesitleri kullanılarak 6 m yüksekliğinde ve 23 m genişliğinde bir yol dolgusu tasarlanmıştır. Bu dolgunun 6 m kalınlığındaki killi bir zemin formasyonuna oturduğu kabul edilmiştir. Geogridin farklı dayanımlara sahip yol dolgusu şevlerinin duraylılığına katkısını belirlemek amacıyla çözümlemelerde hem yol dolgusunu oluşturan malzemenin, hem de dolgunun üzerine oturduğu killi zeminin dayanımları için farklı değerler kabul edilmiştir. Böylece `zayıf dolgu-zayıf zemin` durumundan `güçlü dolgu-güçlü zemin` durumuna kadar değişen farklı durumlar için çözümlemeler gerçekleştirilmiştir. Bu çözümlemelerde şevlerin duraylılığını sağlamak amacıyla çekme dayanımı 100 kN/m ile 300 kN/m arasında değişen geogridler kullanılmıştır. Yapılan çözümlemelerin sonucunda; dolgu ve zeminin yeterince güçlü olduğu durumlarda geogrid veya başka bir yöntemle güçlendirmeye gerek olmadığı, hem dolgu malzemesi hem de zeminin zayıf olduğu durumlarda ise geogridin duraylılığı sağlamada yetersiz kaldığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, improvement of granular road filling embankments with slopes of 34o, 45o and 60o using geogrid reinforcemet was investigated. For this purpose, a road embankment with a height of 6m and with a width 23 m was designed by using typical road section from the General Directorate of Highways of Turkey. It was assumed that this embankment was constructed on a clayey soil with a thickness 6 m of. In order to determine contribution of the geogrid to stability of the road embankments with different strength, values for both the embankment material and claysoil were assumed. Thus, the analyses were conducted for conditions ranging from `soft embankment-soft ground` to `strong embankment-strong ground`. In these analyses, to achieve stable conditions, different geogrids having tensile strength between 100 kN/m to 300 kN/m were used. Based on the analyses results, it was concluded that there is no need to use either geogrid or any other materials for strengthen the slope when both embankment and base materials are strong enough. Besides, the results also indiated that the geogrid becomes insufficient to provide stability when both embankment and base materials are very soft.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleKil zemin üzerine inşa edilen granüler yol dolgusu şevlerinin geogrid donatıyla iyileştirilmesi
dc.title.alternativeImprovement of granular road embankments constructed on clay soils using geogrid reinforcement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYapı Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10047050
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid371647
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess