Koper Limanı (Slovenya) taban çamuru–kum karışımının geoteknik özelliklerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Yüksel | |
dc.contributor.author | Pellumbi, Almanda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T13:08:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T13:08:42Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/298614 | |
dc.description.abstract | Koper limanı (Slovenya), Kuzey Adriyatik Denizi'ndeki en büyük ve en önemli limanlardan birisidir. Liman tabanından yılda yaklaşık 80,000 m3 taban çamuru kaldırılmaktadır. Koper Limanının işlevini yerine getirebilmesi için, tabanında biriken taban çamurunun taranması ve uygun alanlarda atık malzeme olarak depolanması gerekmektedir. Liman civarındaki depolama alanlarının yetersizliği nedeniyle tarama çamurunun farklı katkı maddeleri ile iyileştirilerek inşaat mühendisliği uygulamalarında değerlendirilmesi teşvik edilmektedir. Koper limanı taban tarama çamurunun ağır metal konsantrasyonu düşük olduğu için, inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılması çevresel kirlilik oluşturmayacaktır. Bu tez çalışmasında, ilk olarak Koper Limanı tabanından taranarak çıkarılan çamuru geoteknik özellikleri araştırılmıştır. İkinci olarak, tabanından tarama çamuru-kum karışımlarının dayanım ve yük-deformasyon geoteknik özelikleri araştırılmıştır. | |
dc.description.abstract | The Port of Koper (Slovenia) is one of the biggest and most important port in the Northern Adriatic Sea. A total of 80,000 m3 of mud has to be removed annually from the areas inside the port. To fulfill crucial operational activities of this port, the accumulation of dredged mud should be stored as a waste material inside various part of port. In consequence of, the insufficiency of the areas inside this port, improving the dredged mud by adding different materials, is seen appropriate to use it in variable civil engineering applications. The dredged mud taken from the port of Koper is found to have a low concentration of heavy metals, which its applicability in civil engineering is not going to create environmental pollution. In this thesis study, firstly, the geotechnical properties of the dredged mud taken from the port of Koper were studied. Secondly, the strength and load- deformation geotechnical properties of the dredged mud- sand mixtures were studied. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Koper Limanı (Slovenya) taban çamuru–kum karışımının geoteknik özelliklerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Geotechnical properties of Koper Port (Slovenia) dredge mud-sand mixtures | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | ASTM method | |
dc.subject.ytm | Dredging | |
dc.subject.ytm | Unconfined compression test | |
dc.subject.ytm | Oedometer | |
dc.subject.ytm | Direct shear | |
dc.subject.ytm | Dry weight | |
dc.subject.ytm | Specific gravity | |
dc.subject.ytm | Water content | |
dc.subject.ytm | AASHTO standard | |
dc.identifier.yokid | 10050384 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 374566 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |