Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Yüksel
dc.contributor.authorPellumbi, Almanda
dc.date.accessioned2020-12-10T13:08:42Z
dc.date.available2020-12-10T13:08:42Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/298614
dc.description.abstractKoper limanı (Slovenya), Kuzey Adriyatik Denizi'ndeki en büyük ve en önemli limanlardan birisidir. Liman tabanından yılda yaklaşık 80,000 m3 taban çamuru kaldırılmaktadır. Koper Limanının işlevini yerine getirebilmesi için, tabanında biriken taban çamurunun taranması ve uygun alanlarda atık malzeme olarak depolanması gerekmektedir. Liman civarındaki depolama alanlarının yetersizliği nedeniyle tarama çamurunun farklı katkı maddeleri ile iyileştirilerek inşaat mühendisliği uygulamalarında değerlendirilmesi teşvik edilmektedir. Koper limanı taban tarama çamurunun ağır metal konsantrasyonu düşük olduğu için, inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılması çevresel kirlilik oluşturmayacaktır. Bu tez çalışmasında, ilk olarak Koper Limanı tabanından taranarak çıkarılan çamuru geoteknik özellikleri araştırılmıştır. İkinci olarak, tabanından tarama çamuru-kum karışımlarının dayanım ve yük-deformasyon geoteknik özelikleri araştırılmıştır.
dc.description.abstractThe Port of Koper (Slovenia) is one of the biggest and most important port in the Northern Adriatic Sea. A total of 80,000 m3 of mud has to be removed annually from the areas inside the port. To fulfill crucial operational activities of this port, the accumulation of dredged mud should be stored as a waste material inside various part of port. In consequence of, the insufficiency of the areas inside this port, improving the dredged mud by adding different materials, is seen appropriate to use it in variable civil engineering applications. The dredged mud taken from the port of Koper is found to have a low concentration of heavy metals, which its applicability in civil engineering is not going to create environmental pollution. In this thesis study, firstly, the geotechnical properties of the dredged mud taken from the port of Koper were studied. Secondly, the strength and load- deformation geotechnical properties of the dredged mud- sand mixtures were studied.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleKoper Limanı (Slovenya) taban çamuru–kum karışımının geoteknik özelliklerinin araştırılması
dc.title.alternativeGeotechnical properties of Koper Port (Slovenia) dredge mud-sand mixtures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmASTM method
dc.subject.ytmDredging
dc.subject.ytmUnconfined compression test
dc.subject.ytmOedometer
dc.subject.ytmDirect shear
dc.subject.ytmDry weight
dc.subject.ytmSpecific gravity
dc.subject.ytmWater content
dc.subject.ytmAASHTO standard
dc.identifier.yokid10050384
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid374566
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess