İlköğretim okullarında hazırlanan stratejik planlar ile ilgili yönetici ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Konya ili Beyşehir ilçesi ilköğretim okullarında hazırlanan stratejik planlarla ilgili yönetici ve öğretmen görüşmelerinin değerlendirilmesinin hedeflendiği araştırmada nitel araştırma yöntemi ile içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2011-2012 eğitim öğretim yılında Konya ili Beyşehir ilçesinde görev yapan okul müdürü ve stratejik planlama ekibinde görevli öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklem ise evrenden çok amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilen 14 ilköğretim okulu müdürü ve bu okulların stratejik planlama ekibinde görevli 29 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen 10 maddelik açık uçlu sorulardan oluşan bir görüşme formu aracılığıyla toplanmış ve veriler ?içerik analizi? tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda stratejik planlarla ilgili olarak genel manada olumlu düşünen okul müdür ve öğretmenlerinin görüşlerinden maaliyetlendirme ve değerlendirme bölümlerinde istenilen sonuca ulaşılamadığı görülmüştür. Stratejik planların hazırlık sürecinde hizmet içi eğitim, yeterli zaman ayrılması, üst birimlerce desteklenmesi, gönüllülük esasına göre ekip seçilmesi ve ödülle motivasyon konularında çalışmalar yapılması gerektiği katılımcıların görüşlerinden ortaya çıkmıştır. Ayrıca okullara yapılan atama ve görevlendirmelerin zamanında yapılmasının ve tutarlı hale getirilmesinin stratejik planların uygulama başarısını artıracağı görülmüştür. Content analysis has been done by qualitative searching method at the research that prepared at primary scholls of Konya province, Beyşehir district, being aimed to evalvate the principal's and teacher's opinions related with strategic plans. Universe of the research is formed by principal who works in 2011-2012 Education Teaching Year in Konya province. Beyşehir district and teachers charged with strategic planning team. The model is formed by 14 primary school principals chosen from universe with multifunction model method and 29 teachers charged these schools' strategic planning team. Data of the research have been gathered by means of an interview form existed from ten topics various questions developed researcher and data have been analyzed by the technique of content analysis. At the result of the research participants have stated positive opinions at the topic of practising of their strategic plans. Basically, similar concepts have been united and these have been organised in an comprehensible way by the reader. At the result of the principal?s and teachers have stated pozitive opinions. Finans and evaluate don?t must be come out in the wash. At the prosess of the prepared to strategic plans must be supported by superiors, must be chosen accarding to being volunteer and studies for being motivated with a prise must be done. On the other hand, it is determined that commission and appoinment must be done in time and being consistent success of strategic plans' practising will increase.
Collections