Türkiye`deki üniversitelerde 1982-2010 yılları arasında düzenlenmiş müzik başlıklı kongre ve sempozyumlarda sunulan bildirilerin sonuç ve önerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türkiye'deki üniversitelerde 1982-2010 yılları arasında düzenlenmiş müzik başlıklı kongre ve sempozyumlarda sunulan müzik eğitimi konulu bildirilerin sonuç ve önerilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada, müzik eğitimi konulu bildirilerin, nicel ve nitel olarak durumu tespit edilmiş, özellikle hangi alan ve konularda daha fazla problem yaşandığı belirlenerek, mevcut duruma göre çözüm önerilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır.Araştırma; durum belirleyici bir araştırma olup betimsel yöntem kullanılmıştır. Model olarak ?Tarama Modeli? tercih edilmiştir. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki üniversitelerde 1982-2010 yılları arasında düzenlenmiş müzik başlıklı kongre ve sempozyumlar, örneklem grubunu ise söz konusu kongre ve sempozyumların basılmış kitaplarında yer alan müzik eğitimi konulu bildirilerin sonuçları ve önerileri oluşturmaktadır. Araştırma; müzik eğitiminin boyutlarını oluşturan, ses eğitimi, çalgı eğitimi ve müzik kuramları başlıkları altında ele alınmıştır. İlk kısımda, kaynak tarama ile elde edilen nicel veriler ve bu verilerin betimlenmesi yer almaktadır. Bunun sonucunda, sunulan bildirilerin müzik eğitiminin boyutlarından hangi alan ve konularda yoğunlaştığı sonucuna varılmıştır. İkinci kısımda ise, bildirilerden elde edilen bulgular ait oldukları başlıklar altında birbirleriyle ilişkilendirilerek yorumlanmıştır.Veri toplanmasında; üniversite kütüphaneleri, kişisel kütüphaneler ve internet ortamından faydalanılmıştır. Elde edilen nicel veriler, tablo içinde frekans (f) ve yüzde (%) ile gösterilmiştir.Araştırmada; müzik eğitiminin ses eğitimi alanında 54, çalgı eğitimi alanında 86 ve müzik kuramları alanında ise 248 olmak üzere toplam 398 bildiri sunulduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; müzik eğitimi konulu bildirilerin sonuç ve önerilerinin müzik eğitimcilerine ve müzik eğitimi veren kurumlara ulaştırılarak bu alana ilişkin tespitlerin geniş çaplı paylaşımı önerilmiştir. This study is aimed to analyze the conclusions and proposals of statements on music education in the congresses and symposiums that are entitled music. In this study, quantitative and qualitative conditions of the statements on the music education are identified, particularly while the more problematic aspects and subjects are indicated, presenting solution offers in line with the current situations is aimed.This study is case-specific research, descriptive method is implemented. In terms of model, ?Survey Model? is chosen. While Population of the research is congresses and symposiums that are held in universities of Turkey between the years of 1982 and 2010, the sample group is composed of the statements on the subject of music education?s conclusions and proposals in the publications of the mentioned congress and symposiums.This study is conducted under the titles of voice training, instrument training and music theories which constitute the dimensions of music education. In the first part, quantitative data acquired as a result of literature review and descriptions of this data is presented. In Consequent of this, presented statements? concentration points on which the fields and subjects of music education are deduced.In the second part, findings that are gathered from statements are interpreted associatively under their related titles.For data collection, the university libraries together with the private libraries and internet sources are utilized. The obtained quantitative data is indicated in tables in terms of frequency (f) and percentage (%).As a result of the research, it is seen that in the field of voice training 54, instrument training 86 and in the area of music theories 248 statements are presented which equals to 398 statements in total.In line with the results of the research, the conclusions and proposals of statements on music education to music educators and institutions of music education are proposed in order to enable sharing of evaluations on this field extensively.
Collections