Çocuğa yönelik aile içi şiddetin ilköğretim 6. 7. ve 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin iletişim becerileri ve özgüven düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, çocuğa yönelik aile içi şiddetin, ilköğretim ikinci kademe düzeyindeki öğrencilerin iletişim becerilerine ve özgüven düzeyine etkisinin incelenmesi ve bulunan ilişkiler doğrultusunda öneriler geliştirilmesidir.Bu araştırmanın örneklemi 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında Antalya ili Manavgat ilçesi ilköğretim okullarında ikinci kademeye devam eden 600 öğrenciden oluşturulmuştur. 525 öğrenciden değerlendirilebilir bulgu elde edilmiştir.Veri toplama aracı olarak Piers-Harris tarafından geliştirilen `Çocuklar İçin Öz Kavram Ölçeği', Ersanlı ve Balcı (2006) tarafından geliştirilen `İletişim Becerileri Envanteri' ve Gök (2009) tarafından geliştirilen `Aile İçi Durum Anketi' kullanılmıştır.Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama türünde bir araştırmadır. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi ?SPSS? paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin özgüven alt boyutları ve İletişim becerileri alt boyutları puan ortalamalarının cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek amacıyla t testi; sınıf ve başarı düzeyi değişkenlerine göre farklılaşma olup olmadığını belirlemek amacıyla ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Farklılaşmanın kaynağını belirlemek amacıyla Tukey tekniğinden yararlanılmıştır. Aile içi şiddete maruz kalan çocukların özgüven alt boyutları ile iletişim becerileri alt boyutları arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olup olamadığına Pearson momentler çarpımı korelasyontekniği ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda aile içi şiddetin çocukların özgüven düzeyi ve iletişim becerileri üzerinde olumsuz etkileri olduğu, aile içi şiddetin kız çocuklarının özgüven düzeyini ve iletişim becerilerini erkeklerden daha fazla etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Aile İçi Şiddet, Özgüven, İletişim Becerileri The purpose of this study is to examine the effect of the domestic violence against children in the secondary school level students concerning level of communication skills and self-confidence and in line with the recommendations to improve relations.The sampling of this research is formed with 600 students that attended second level of the primary schools in the Manavgat district of Antalya province during 2010-2011 training term. Findings were obtained from 525 students assessed.`Self-Concept Scale for Children? developed by Piers-Harris, `Communication Skills Inventory? developed by Ersanlı and Balcı (2006) and `Family Status Survey? developed by Gök (2009) were used as data collection tools.This research is a relational survey which is a type of general survey research study. Analysis of the information obtained from data collection tools was carried out with the ?SPSS? program package. The t test was used to determine whether the sub-dimensions of students' self-confidence and communication skills subscale scores were significantly differ according to gender variables; the one-way analysis of variance (ANOVA) was used to determine whether there is a differentiation according to class and level of success. Tukey's method was utilized to determine the source of differentiation. The Pearson product moment correlation technique is used to analyze whether there is a significant relationship between the sub-dimensions of self-confidence of children exposed to domestic violence and the sub-dimensions of communication skills.At the end of research, it is concluded that domestic violence is a negative impact on children's self-confidence levels and communication skills; domestic violence affects the level of girls' self-confidence and communication skills more than that of boys'.Keywords: Domestic Violence, Self-confidence, Communication Skills
Collections