Amerika Texas eyaleti Houston ilinde yaşayan (7-9) yaş aralığındaki çocukların resimlerinin (şema, renk ve uzam) açısından incelenerek Konya örneği ile karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocukların sanatsal faaliyetleri küçük yaşlardan itibaren başlar. Bu genelde karalamalar şeklinde olur ve süreç içerisinde çeşitli aşamalardan geçerek gelişir. 7-9 yaş aralığındaki çocukların sanatsal gelişimlerini incelemek amacıyla Yüksek Lisans Tez konusu başlığı olarak, ?Amerika'nın Texas Eyaleti Houston İlinde Yaşayan (7-9) Yaş Aralığındaki Çocukların Resimlerinin ( Şema, Renk ve Uzam) Açısından İncelenerek Konya Örneği İle Karşılaştırılması? seçilmiş ve araştırmalar bu doğrultuda gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın 1. Bölümünde; ele aldığımız konuyu daha anlaşılır kılabilecek ?Giriş? niteliğinde bilgiler verilmiş, araştırmanın amacı, önemi, kapsam ve yöntemi belirtilmiştir. Araştırmanın 2. Bölümünde; sanat eğitimi ve çocuğun gelişim dönemleri hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın 3. Bölümünde; çocuğun sanatsal gelişimi (çizgisel gelişim basamakları), çocuk resimlerinde görülen genel özellikler ve sanat eğitimi alanında uzman kişilerin çocuk resimlerine yönelik görüşleri hakkında bilgi verilmiştir .Araştırmanın 4. Bölümünde; Amerika Texas Houston ve Türkiye Konya'da izin alınan 10 ilköğretim okulunda yapılan uygulama sonucunda nitelik açısından başarılı görülen 60 çalışma değerlendirmeye alınmış ve teknik, kompozisyon, perspektif, oran-orantı, figür çizimi, renk kullanımı, yazı ve simgeler başlıkları altında analiz edilmiştir. Sonuç kısmında Amerika Texas Houston ve Türkiye Konya'daki çocukların resimlerinde görülen benzer ve farklı özellikler karşılaştırılarak araştırma tamamlanmıştır. The art activities of children start from little ages. This is generally like drawings and developes with various processes within time. For the purpose of researching art developments of children who are between seven and nine ages, as title of master thesis topic, '' Comparison pictures of the children who are between seven and nine ages living in Houston province Texas state America and Konya Turkey, examples for examining schema, colour and space '' is selected and researchs are made in this direction.In the first part of the research; some information was given as an entry to make the topic more clear and the aim, importance, content and method of the research are specified. In the second part of the research; some information was given about art education and the development periods of child. In the third part of the research; some information was given about child's art development (linear development steps), the general features seen on child pictures and the opinions of the people who are experts on art education, about children pictures. In the fourth part of the research; in ten primary schools located in Houston Texas America and Konya Turkey, as a result of the application, sixty studies which are successful for quality were evaluated and were analyzed under the titles of technique, composition, perspective, rate - proportion, drawing of figure, usage of colour, writing and symbols. In the conclusion part; similar and different features seen on pictures of the children who are from Houston Texas America and Konya Turkey were compared and the research was completed.
Collections