İlköğretim (1-5) matematik programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Aksaray ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı İlköğretim (1-5) Matematik Programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilerek, elde edilen sonuçlar doğrultusunda uygulayıcı ve araştırmacılara önerilerde bulunmaktır. Bunun için 2010-2011 güz döneminde Aksaray İlinde görev yapan 410 sınıf öğretmenine anket uygulanmıştır.Araştırmada programın kazanım, içerik, öğretme öğrenme, değerlendirme boyutları ile ilgili öğretmen görüşleri toplanmış ve buna dayalı öneriler belirtilmiştir.Hazırlanan ölçek 103 sınıf öğretmenine ön uygulama yoluyla denendikten sonra uzman eşliğinde gerekli düzeltmeler yapılarak Aksaray İlinde görevli 410 sınıf öğretmenine uygulanmıştır.Ölçek yoluyla elde edilen veriler, bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde öğretmenlerin kişisel bilgilerine ait bulgularda frekans ve yüzde, anket maddelerine katılma oranlarını belirlemede yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Tek yönlü varyans analizinde ortaya çıkan farkın hangi grupta olduğunu belirlemede ise Scheffe testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular tablolar halinde yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucunda; öğretmenlerin programın kazanımlar, içerik, öğretme öğrenme yaşantıları ve ölçme değerlendirme boyutuna yönelik genel görüşlerinin olumlu olduğu, fakat ?Kazanımlar yerel ve bölgesel özellikler dikkate alınarak hazırlanmıştır.?, ?Programın hazırlanışı esnasında bireysel farklılıkların dikkate alınmıştır.? ve ?Program ülke şartlarında her yerde uygulanabilir.? maddelerine yönelik görüşlerinin ise kararsızım düzeyinde olduğu, kazanım, içerik, öğretme öğrenme süreci boyutunda görev yeri ve hizmetiçi değişkenlerine göre anlamlı bir fark olduğu, değerlendirme boyutunda ise hizmetiçi eğitim alma ve mesleki kıdem bakımından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Elde edilen sonuçlar göre önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: İlköğretim (1-5) Matematik Programı, yapılandırmacı yaklaşım, matematik, öğretmen görüşü The purpose of this study is to evaluate the Mathematics program in Primary Education (grades 1-5) on the basis of teachers? views and make recommendations to practitioners and researchers in accordance with the results that have been obtained. To this end, a questionnaire was administered to 410 form teachers who worked in the province of Aksaray in 2010-2011 Autumn Semester.In the study, teachers? views concerning the gains, content, teaching, learning and evaluation dimensions of the program were collected and recommendations were made on the basis of these views.After the scale that was prepared was administered to 103 form teachers as pre-test, necessary corrections were made on it under the supervision of an expert and then it was administered to 410 form teachers who worked in the province of Aksaray.The data that were obtained through the scale were analyzed in computer environment. In the analysis of the data, frequency and percentage were used in findings about teachers? personal information, whereas percentage, frequency, arithmetic mean, Standard deviation, t-test an done-way variance analysis were used in determining the rates of agreement with the items of the questionnaire. On the other hand, Scheffe test was used to determine to which group the difference that appeared in variance analysis belonged. The findings that were obtained were interpreted in the form of tables.As a result of the study, it was observed that teachers? general views concerning the gains, content, teaching learning experiences and testing and evaluation dimensions were positive but that their views were undecided about the items of ?Gains were prepared by taking into consideration local and regional characteristics.?, ?Individual differences were taken into consideration during the preparation of the program.? and ?The program can be applied everywhere in view of the country?s conditions.?, that there was a significant difference in the gains, content, and teaching learning process dimensions depending on the variables of location of work and in-service training, whereas there was a significant difference in the evaluation dimension depending on the variables of taking in-service training and professional seniority. Recommendations were made according to the results that were obtained.Key Words: Primary education (1-5) Mathematics Program, structuralist approach, mathematics, teachers? views
Collections