Emniyet personelinin empatik becerileri, çatışma ve şiddete ilişkin farkındalıkları ile çatışma çözme stilleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsanlar yaşam sürecinde daima bir iletişim ve etkileşim içindedirler. Kurulan ilişkiler bazen istenilen düzeyde olabildiği gibi bazen de anlaşmazlıklarla sonuçlanabilmektedir. Bu ilişki ve etkileşim sürecinde bireylerin sahip oldukları beceriler çoğunlukla ilişkiye yön de verebilmektedir. Kolluk kuvvetleri de sosyal hayatta bu ilişki ve etkileşim sürecinin içinde gerek bir vatandaş olarak gerekse de bir görevli olarak yer almaktadırlar.Bu araştırma da Tokat Emniyet Müdürlüğü bünyesinde çalışan Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personelinin empatik becerileri, çatışma ve şiddete ilişkin farkındalık düzeyleri ile çatışma çözme stilleri arasındaki ilişki cinsiyet, çalıştığı birim, eğitim durumu ve rütbe değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmada survey (tarama) modeli kullanılmıştır. Empatik Beceri Ölçeği B Formu, Çatışma ve Şiddete İlişkin Farkındalık Ölçeği (ÇŞFÖ) ve Çatışma Çözme Stilleri Formu (ÇSF) 39 bayan ve 391 erkek olmak üzere toplam 430 Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personeline uygulanmıştır.Katılımcıların empatik beceri düzeyleri Empatik Beceri Ölçeği, çatışma ve şiddete ilişkin farkındalık düzeyleri Çatışma ve Şiddete İlişkin Farkındalık Ölçeği ve çatışma çözme stilleri de Çatışma Çözme Stilleri Formu ile belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuçlar cinsiyet, çalıştığı birim, eğitim durumu ve rütbe değişkenleri açısından ilişkisiz bağımsız örneklemler t-testi, tek yönlü varyans analizi(ANOVA), faktör analizi, Pearson Korelasyon Katsayısı ile test edilerek analiz edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personelinin empatik becerileri ve çatışma ve şiddete ilişkin farkındalık düzeyleri ortalamanın üzerinde bulunmuştur. Çatışma çözme stillerine bakıldığında Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personelinin bir çatışma durumunda oldukça yüksek oranda bütünleştirme ve uzlaşma stratejilerini, kısmen de uyma stratejilerini kullandıkları, kaçınma ve hükmetme stratejilerini ise kullanmadıklarını tespit edilmiştir. Katılımcıların cinsiyet, çalıştığı birim, eğitim durumu ve rütbelerine göre empatik becerileri ve çatışma ve şiddete ilişkin farkındalık düzeyleri incelenmiş, bu değişkenler açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Cinsiyete göre çatışma stilleri incelenmiş, uzlaşma stratejisini kadın personelin erkek personele göre daha yüksek oranda kullandıkları tespit edilmiştir. Çalıştığı birimlerine göre personelin çatışma stillerine bakıldığında uzlaşma stratejisini Asayiş, Terör, Kaçakçılık, İstihbarat, Güvenlik Şubeleri ile Büro (Eğitim, Pasaport, Ruhsat, Personel vb. şubeler) Hizmetlerinde çalışan personelin diğer birimlerde çalışan personele göre daha yüksek oranda kullandıkları ve yine Asayiş, Terör, Kaçakçılık, İstihbarat, Güvenlik Şubelerinde çalışan personelin bütünleştirme stratejisini diğer birimlerde çalışan personele oranla daha fazla kullandıkları tespit edilmiştir. Eğitim durumu ve rütbe değişkenlerine tercih edilen çatışma stilleri arasında bir farklılık bulunmamaktadır.Emniyet Hizmetleri Sınıfı Personelinin empatik becerileri ile çatışma ve şiddete ilişkin farkındalık düzeyleri arasındaki ilişki incelendiğinde anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir. Çatışma ve şiddete ilişkin farkındalık düzeyleri ile çatışma çözme stilleri arasındaki ilişki incelendiğinde farkındalık düzeyi yükseldikçe bütünleştirme ve uzlaşma stratejisinin kullanımının daha fazla tercih edildiği, farkındalık düzeyi azaldıkça hükmetme ve kaçınma stratejilerinin tercih edildiği ortaya çıkmıştır. Empatik beceriler ile çatışma çözme stilleri arasındaki ilişki incelendiğinde katılımcıların empatik beceri düzeyleri yükseldikçe bütünleştirme, uzlaşma ve uyma stratejilerinin kullanıldığı, empatik beceri düzeyleri azaldıkça da hükmetme ve kaçınma stratejilerinin kullanıldıkları tespit edilmiştir.Araştırma bulguları literatür ışığında tartışılmış, yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Empatik Beceriler, Çatışma, Şiddet, Farkındalık, Emniyet Personeli, Kolluk Kuvvetleri. People are always interactive and communicative in the life cycle. While sometimes these interactions are as wanted, sometimes they may cause disagreements. During this communication and interaction, people may also direct themselves. Also, law-enforcement officers take place in this interaction and communication both as a fellow and as a charged person.In the study, Serving Police Staffs? that work in Tokat Police Department, empathic skills, awareness level concerning conflict and violence, and their conflict resolution skills were searched in terms of their genders, units, educational levels and ranks. In the study, survey model was used. The B form of Empathic Skill Scale, Conflict and Violence Awareness Scale (CVAS) and Conflict Resolution Styles Form (CRF) were applied to 430 serving police staffs, 39 females and 391 males.For this purpose, the participants? level of empathic skills, awareness level concerning conflict and violence and their conflict resolution skills were measured by The B form of Empathic Skill Scale, Conflict and Violence Awareness Scale (CVAS) and Conflict Resolution Styles Form (CRF) respectively. The findings were analyzed by means of independent t-test, one way variance analysis, factor analysis and Pearson Correlation Coefficient in terms of the participants?? gender, units, educational level and their ranks.According to the research findings, serving police staff?s level of emphatic skills, conflict and violence awareness were found to be higher than average. Considering conflict resolution styles, it was found that serving police staff used integration and compromise strategies, sometimes obedience strategy and they never used avoidance and domination strategies in a conflict situation. The participants? emphatic skills and conflict and violence awareness levels were analyzed according to their gender, units, educational levels and their ranks, however; meaningful difference could not be found. Conflict resolution styles were analyzed according to gender variable and it was found that female staff used more often compromise strategy than male staff. When conflict resolution styles were analyzed according to units the police work, it was found that the staff that work in Public Security, Terror, Illegal Traffic, Intelligence, Security offices and offices such as Training, Passport, and Personnel used the compromise strategy more than the staff that work in the other branches and staff that work in Public Order, Terror, Illegal Traffic, Intelligence and Security Offices used the integration strategy more often than the others. No meaningful difference was found in terms of level of education and ranks.When the correlation between Serving Police Staff?s empathic skills and their awareness level of conflict and violence was analyzed, meaningful difference was found. When the correlation between conflict resolution styles and the awareness level of conflict and violence was analyzed, it was discovered that more often integration and compromise strategies were preferred when the awareness level scores were higher and domination and avoidance strategies were preferred when the awareness level scores were lower. When the correlation between the empathic skills and t conflict resolution was analyzed, it was found that the participants used integration, compromise and obedience strategies when their empathic skill scores were higher and they used domination and avoidance strategies when their empathic skill scores were lower.Keywords: Emphatic Skills, Conflict, Violence, Awareness, Police Staff, Law-enforcement officers
Collections