Genel öğretmen yeterlikleri içerisinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Afyonkarahisar ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 yılında Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri güncellenmiştir. Bu yeterlikler içerisinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri'ne odaklı performans göstergeleri de yer almaktadır. Toplam 233 göstergenin 14'ünün Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) ile ilgili olduğu belirlenmiştir.Bu çalışmanın amacı Bilgi ve İletişim Teknolojileri yeterlikleri açısından öğretmenlerin genel yeterliklerini belirlemektir. Bu amaçla 2011-2012 Öğretim yılında Afyonkarahisar ili sınırları içerisinde görev yapan öğretmenlere, geliştirilen anket uygulanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin öğretmenlik mesleği BİT yeterlikleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişki de analiz edilmiştir.Araştırma sonrasında öğretmenlerin BİT yeterliklerinin ileri düzeyde olduğu, kişisel ve mesleki değerler-mesleki gelişim ile öğretme ve öğrenme süreci boyutlarında da ileri düzeyde; öğrenmeyi, gelişimi izleme ve değerlendirme ve öğrenciyi tanıma boyutlarında ise orta düzeyde yeterli oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin öğretmenlik mesleği BİT yeterliklerinin mesleki kıdem, görev yapılan kurum türü (ilköğretim-ortaöğretim), cinsiyet, görev yaptıkları okulun bulunduğu yerleşim yerine (köy, kasaba, ilçe, il) göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Ancak BİT kullanım özyeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının öğretmenlik mesleği içerisinde yer alan BİT yeterlikleri arasında olumlu bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: BİT Yeterlikleri, Öğretmenlik Mesleği, Öğretmenlik Yeterlikleri, Performans Göstergeleri In 2010, General Competencies of Teaching Profession were updated by the Ministry of National Education. There are performance indicators among these competencies based on Information and Communication Technologies. It was determined that 14 of total 233 indicators were related to Information and Communication Technologies.This study aims at designating general competencies of teachers in terms of ICT competencies. For this purpose, the questionnaire developed was applied to teachers who worked in the provinces of Afyonkarahisar in academic year of 2011-2012. In addition, the relation between teachers? ICT competencies of teaching profession and some variables were analyzed.At the end of the study it was found out that teachers? ICT competencies, personal and professional values-professional development and teaching-learning process dimensions were at an advanced level; whereas monitoring of learning and improvement, evaluation and student recognition dimensions were at a moderate level. Furthermore, it was found that teachers? ICT competencies of teaching profession did not differentiate according to professional seniority, institution type (primary-secondary education), gender or locality where institutions teachers work at are (village, town, city). However, there was found to be a positive relation between their self-efficacy in use of ICT along with attitudes towards teaching profession and ICT competencies in teaching profession.Keywords: ICT competencies, teaching profession, teacher competencies, performance indicators
Collections