100 Temel Eser içerisindeki hikâye ve romanlarda işlenen ahlâkî konuların eğitsel yönden değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamızın konusu ?100 Temel Eser İçerisindeki Hikâye Ve Romanlarda İşlenen Ahlâkî Konuların Eğitsel Yönden Değerlendirilmesi?dir. Hikâye ve romanın ahlâk eğitiminde kullanımı önemsenmekle birlikte, kullanılan eserlerin niteliklerinin yeterince dikkate alınmadığı görülmektedir.İlköğretim okullarında okutulmak üzere, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından tavsiye edilen 100 Temel Eser, çalışmamızın evrenini, bu eserler içerisinden tesadüfî yöntemle seçtiğimiz Türk Edebiyatı'ndan; Bir Küçük Osmancık Vardı, Yankılı Kayalar, Göl Çocukları, Serçekuş, Ömer'in Çocukluğu, Dünya Edebiyatı'ndan; Şeker Portakalı, Değirmenimden Mektuplar, İnsan Ne İle Yaşar, Tom Sawyer'in Maceraları, Define Adası eserleri ise çalışmamızın örneklemini oluşturmaktadır.Çalışmamızda amaç, ele aldığımız eserler üzerinden hareketle, 100 Temel Eser içerisindeki olumlu ahlâkî ve eğitsel yönlere değinmek, sorunlu ahlâkî ve eğitsel yönlere dikkat çekerek farkındalık oluşturmaktır.Araştırmanın sonunda, 100 Temel Eser listesinde bulunan eserler içerisinde ilköğretim öğrencilerinin ahlakî gelişimlerine katkı sağlamayacak, eğitsel yönden deyetersiz eserlerin bulunduğu, bu sebeple bu listedeki eserlerin yeniden gözden geçirilmesi gerektiği tespit edilmiştir. The aim of this paper is the evaluation of educational aspects of moral subjects treated in the stories and novels of 100 essential literary works. Stories and novels are known to have long been used in the education of moral values. The importance of this approach is widely accepted while, as is seen, the quality of the literary works used hasn't been taken into consideration well enough.100 essential literary works of stories and novels, suggested by the Ministry of Education and studied in Primary schools, specify the scope of this paper. Among the works of Turkish Literature which we have chosen randomly
Collections