Yüksek öğretim lisans düzeyi moda ve tekstil tasarımı programında görsel sanatlar eğitiminin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanayileşerek gelişen tekstil ve moda sektöründe global pazarda markalaşmanın öneminin artmasıyla doğan yaratıcı iş gücü ihtiyacı, moda ve tekstil tasarımı eğitiminin önemini de artırmıştır. Tekstil ve moda alanında yaratıcı tasarım gücü, estetik beğeni ve ifade biçimi, görsel sanatlar eğitiminin moda ve tekstil tasarımı eğitimine yeterli düzeyde katılmasıyla sağlanabilir.Fark edilen bu problemin çözümü amacıyla yapılan bu araştırmada Türkiye'de yükseköğretim lisans düzeyinde verilen moda ve tekstil tasarımı eğitiminde, görsel sanatlar eğitiminin yeri ve önemi tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma survey modelli olup, literatür taraması yapılarak konu ile ilgili kaynaklara ulaşılmıştır. Çalışmanın örneklemini oluşturan Türkiye'de 2011-2012 eğitim yılında moda ve tekstil tasarımı eğitimi veren lisans programlarının ders planlarına ulaşılmış, verilen zorunlu görsel sanatlar eğitimi dersleri belirlenerek öncegenel bir tabloda, daha sonrada ders bazında tablolarla sunulup görsel sanatlar eğitimi derslerinin yeterliliği belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sonucunda Sanat Tarihi ve Temel Sanat Eğitimi derslerinin neredeyse tüm bölümlerde okutulduğu; Çağdaş Sanat Tarihi, Estetik ve Sanat Felsefesi, Desen Çizimi ve Moda Resmi derslerinin ise önemli ölçüde işlenip, diğer görsel sanatlar eğitimi derslerine oldukça az yer verildiği, genellikle seçmeli ders olarak okutuldukları ortaya konmuştur. Genel tabloya bakıldığında, moda ve tekstil tasarımı eğitiminde yeterli düzeyde görsel sanatlar eğitimi derslerine yer verilmediği tespit edilmiştir. In textile and fashion sector developing by industrializing, the emerging labor force need with the increase of importance of branding has increased the importance of education of fashion and textile design. The creative design power, esthetic taste and form of expression in textile and fashion area can only be provided with including of visual arts education in the education of fashion and textile design in enough level.In this study carried out to solve this problem recognized, in the education of fashion and textile design given license level in Turkey, the place and importance of visual arts education was attempted to be identified.The study is survey model and the resources associated with the subject were reached by making literature review. Lecture plans of license programs providing fashion and textile education in Turkey in educational year 2011-2012 that constitute the sample of study were reached and describing the obligatory lectures of visual arts education, they were first presented in a general table and then in table in the basis of lecture and the adequacy of visual arts education was attempted to be identified.As a result of study, it was suggested that the lectures of Art History and Basic Art Education were studied in almost in all departments; that the lectures of Modern Art History, Esthetic and Art Philosophy, Figure Drawing and Fashion Illustration were largely handled and the other visual arts education were given place rather little and generally studied as elective. When regarding to the general table, in the education of fashion and textile design, it was determined that visual arts education were not sufficiently given place.
Collections