Matematik öğretmen adaylarının gelecek kaygıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik gelecek kaygılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmamız cinsiyet, bölüm, bölümde okumaktan memnun olma, başarı algısı, mezun olunan lise türü, ailede öğretmen olma durumu, branşı tercih biçimi ve branşı tercih sırası değişkenleri veya etkenleri açısından matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik gelecek kaygılarının ne düzeyde olduğu ve gelecek kaygılarının anlamlı bir fark gösterip göstermediğine odaklanmaktadır.Bu nedenle araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma 2011?2012 öğretim yılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü 5. sınıf öğrencileri ile İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü 4. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için öğrencilere ?Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği? ile ?Kişisel Bilgi Formu? verilmiştir.Verilerin analizi için SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. İstatistik analizler, matematik öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik kaygılara sahip olduklarını göstermektedir.Ayrıca, kullanılan ölçeğin alt boyutları olan ben-merkezli ve görev-merkezli kaygılarının az, öğrenci-merkezli kaygılarının ise kısmen olduğu belirlenmiştir. Bundan başka, matematik öğretmen adaylarının cinsiyet, mezun olunan lise, ailede öğretmen olma durumu ve branş tercih sırası değişkenlerine göre öğretmenlik mesleğine yönelik kaygı düzeyleri açısından anlamlı farklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Gelecek Kaygı Düzeyleri, Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygıları, Matematik Öğretimi This study is designed to find out the level of mathematics teacher trainees? concerns related to their future in regard to teaching proffession. Our study focuses on the concern levels of the mathematics teacher trainees? in respect to their gender, department, glad to read department, perception of success, type of graduated high school, being member of a teacher?s family, way of choosing the branch and the order of choice of department variables or factors and whether there are significant statistical differences among the levels of concerns.For this reason the research has been designed in survey model. The research was conducted in 2011-2012 academic year, on Necmettin Erbakan University, Ahmet Keleşoğlu Faculty of Education, senior students of the Department of Mathematics and Science and senior students of Department of Primary Mathematics Teachers. ?Trainee Teacher Concern Scale? and ?Personal Information Form? were given to the students in order to collect the data of survey.For the analysis of the data the statistical package SPSS 17.0 was used. The statistical analyses revealed that mathematics teacher trainees have some concerns related to the teaching profession.Furthermore, it is determined that self-centered and duty-centered concerns which are sub-dimension of the scale are little, and student-centered concerns are slight. Apart from this, significant differences are found among the concern levels of mathematics teacher trainees by the gender, the type of graduated high school, having a teacher in their family and the order of choice of department.Keywords: Future anxiety levels, future anxiety of teacher trainees, mathematics teaching
Collections