Okul öncesi dönemde masal öğretiminde insancıl (hümanist) ve teknolojik (e-kitap) yöntemlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacını, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5 yaş çocuklarına masal öğretiminde İnsancıl (Hümanist) ve Teknolojik (E-kitap) yöntemlerinin etkililiğini karşılaştırmak oluşturmaktadır. Bu amaçla Çumra İlçesi Abdullah Tenekeci İ.O Anasınıfına devam eden 5 yaş çocuklarına İnsancıl (Hümanist) ve Teknolojik (E-kitap) yöntemleriyle masal öğretimi verilerek hangi yöntemin daha etkili olduğu araştırılmıştır.Araştırmaya anasınıfındaki sabah ve öğlen grubundan toplam 42 öğrenci katılmıştır. Grupta 22 kız 20 erkek öğrenci bulunmaktadır.Araştırma deneysel olarak planlanmıştır. Buna göre çocuklar bir deney ve bir kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Deney grubuna, İnsancıl (Hümanist) öğretim yöntemi, kontrol grubuna da Teknolojik (E-kitap) öğretim yöntemi ile masal anlatımı uygulanmıştır. Anlatımdan önce ?masal öncesi? , daha sonra ?masal esnası? ve en son olarak ?masal sonrası? başlıkları altında hazırlanmış beş (5) er sorudan oluşan toplam on beş (15) adet basit ve sınayıcı soru çocuklara yöneltilmiştir.?Masal öncesi? soruları, çocukların masala farkındalıklarını, hazır bulunuşluklarını ve algılarını ölçmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla ?masal öncesi? kategorisindeki sorular baz alınarak masal hakkında ne kadar bilgi sahibi oldukları sınanmaya çalışılmıştır.?Masal esnası? soruları ise çocukların masaldan ne denli etkilendiklerini saptamak, ilgilerini sınamak, dikkatlerini ölçmek ve dinledikleri masalın akılda kalma oranını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.?Masal sonrası? soruları ile de anlatılan masalın tamamının akılda kalma oranını belirlemek, etkililiğini ölçmek, masalın ana fikrini belirlemek, alınacak dersin tespitini yapmak vb. konuları saptamak amacıyla hazırlanmıştır.Hazırlanan her soru için 3 ana şık belirlenmiş olup şıklar; ?doğru? , ?kısmen doğru? , ?yanlış? şeklinde sıralanmaktadır.Verilerin analizinde Bağımsız t Testi yapılmıştır. Uygulanan yöntemler arasındaki fark tespit edilmiştir. Farkın önem kontrolünde 0,05'lik önem düzeyi benimsenmiştir. Masalı kavrama düzeylerini ölçmek amacıyla hazırlanan sorular sorulup verilen cevaplar değerlendirildiğinde; İnsancıl (Hümanist) yöntem ve Teknolojik (E-kitap) yöntemlerinin kullanıldığı gruplar arasında masalı öğrenmede anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur (p<0,05). İnsancıl (Hümanist) yöntemle eğitim alan grup Teknolojik (E-kitap) yöntemle eğitim alan gruba göre masalı kavramada daha başarılı olduğu bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Masal, İnsancıl Yöntem, Teknolojik Yöntem, E-kitap The object of this research was constituted to compare the effect of humanistic and technologic (E-book) methods in teaching fairy tale to five years children who attend to pre-school training institution. For this aim, by giving teaching fairy tale with humanistic and technologic (E-book) methods, it was investigated which method was more effective for the five years children who attended the nursery class of Çumra Abdullah Tenekeci Elementary School.Total of 42 students from morning and afternoon group in nursery class have joined to research.There have been 22 girls and 20 boys stıdents in group.The research was planned experimental. According to this, the children have been divided into two groups as experimental group and control group. Experimental Group was applied the humanistic teaching method and also Control Group has been applied the telling fairy tale with Technological (E-book) Teaching Method. Before telling, total of simple and trial question formed from five each guestions prepared under titles such as ?before fairy tale? and later ?during fairy tale? and the last ?after fairy tale? were directed to the children.The questions of ?before fairy tale? were prepared to measure the children?s awareness and being ready and perceptions. With this aim, based on the questions in category of ?before fairy tale?, it was examined how children have got acquire knowledge about the fairy tale.Nevertheless, the questions of ?during fairy tale? were prepared to determine how the children were impressed from the fairy tale and to examine their concerns and to measure their attentions and to decide the ratio of sticking in the mind related to the fairy tale which they listened to.The questions of ?after fairy tale? was prepared to determine the ratio of sticking in the mind related to the whole fairy tale which was told and to measure effectiveness and to determine the main idea of it and to make an evaluation to take a lesson from and to state themes etc.Determined the three main classy for each question prepared, these were arranged as ?true? and ?partly true? and ?false?.In analyzing data, the independent test T has was used. The difference between the methods applied were fixed. It was internalized the significance level of 0,05 at the significance control of difference.When asking the questions prepared to measure the levels of fairy tale comprehension and evaluating the endowed answers, between the groups which humanistic method and technological (E-book) methods were used, there were found a significiant difference at learning the fairy tale (p<0,05). The group who got education with humanistic method has was found to be more successful in realizing the fairy tale than the group who got the technological (E-book) method.Keywords: Preschool, Story, Humanistic Methods, Technological Methods, E-book
Collections