Using computer mediated communication to alleviate communication apprehension in EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil kaygısı, yabancı dil öğrenimini her yönüyle etkileyen karmaşık, psikolojik bir faktördür. Yabancı dil kaygısı sıklıkla bireyin yabancı dildeki performansıyla ilişkilendirildiği için bu kaygının en güçlü etkiyi iletişim becerilerine yapar. Bu sebeple yabancı dil kaygısının bir parçası olan iletişim kaygısı başarılı yabancı dil performansını olumsuz etkiler. Bu çalışma iletişim kaygısının yabancı dili İngilizce olan Türk öğrenciler üzerindeki negatif etkilerini, bilgisayar destekli iletişim şekli olarak sıkça kullanılan bir sesli-görüntülü araç vasıtasıyla sanal ortamda haftalık yapılan görüşmelerle azaltmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmadaki katılımcılar (N: 18) amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmişlerdir. Veri toplamada nicel (Foreign Language Classroom Anxiety Scale) ve nitel (özbildirim) teknikler kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde non-parametrik Wilcoxon sıralı işaretler testinden faydalanılmıştır. Sonuçlar sesli-görüntülü araçlarla sağlanan bilgisayar destekli iletişimin, çeşitli kaygı düzeylerine sahip katılımcıların iletişim kaygılarının azaltılmasında önemli bir katkı sağladığını göstermiştir. Çalışmada en ciddi azalma yüksek kaygı grubunda gözlenmiştir çünkü düşük ve orta dereceli kaygıya sahip katılımcılardan farklı olarak yüksek kaygılı katılımcılar önemli bir ilerleme kaydetmiş ve çalışma sonunda orta dereceli iletişim kaygısı seviyelerine ulaşmışlardır.Ayrıca, katılımcıların özbildirimleri, bilgisayar destekli iletişimin öğrencilerin inter-kültürel farkındalıklarının yanı sıra yabancı dilde iletişim kaygısına yönelik tutumlarında da önemli ölçüde pozitif değişikliklere yol açtığını göstermiştir. Son olarak, katılımcıların özbildirim analizleri, yüksek iletişim kaygısını azaltmaya yönelik olası çözümler olarak birtakım pratik öneriler sunmuştur. Foreign language anxiety (FLA) is a complex, psychological phenomenon that affects all aspects of foreign language learning. As FLA is commonly associated with one?s performance in FL, it has the strongest impact on communication skills. For this reason, communication apprehension, a component of FLA, negatively correlates with successful FL performance. This study intends to remedy negative effects of communication apprehension on Turkish EFL learners by weekly virtual meetings held through a widely used Vo-IP tool as a form of computer-mediated communication.The participants (N: 18) in this study were selected through purposeful sampling. The study employed both quantitative (Foreign Language Classroom Anxiety Scale) and qualitative (self-reports) techniques in data collection. To analyze the data collected, a non-parametric test, Wilcoxon Signed Rank Test, was utilized. The results indicated that computer-mediated communication via Vo-IP tools made a significant contribution to alleviate communication apprehension levels in the participants with varying degrees of anxiety levels. The study observed the most drastic reduction in high anxiety group, since unlike low and moderately anxious participants, highly anxious participants made a significant progress and ended up with moderate levels of communication apprehension.Also, the participants? self-reports revealed that computer-mediated communication yielded remarkably positive changes in the participants? attitudes towards communication in FL as well as contributing to their intercultural awareness. Finally, an analysis of participants? self-reports provided a bunch of practical suggestions as possible solutions for reducing high levels of communication apprehension.
Collections