İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin yazdıkları öyküleyici metinler üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma beceri düzeyini tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Araştırma betimsel bir çalışmadır ve araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini Amasya ili Merzifon ilçesinde 2011-2012 eğitim öğretim yılında öğrenim gören yedinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemi ise Amasya ili Merzifon ilçesi ilköğretim okullarından sosyo-ekonomik düzeyi düşük, orta ve yüksek olan 5 ilköğretim okulunda öğrenim gören 150 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Öğrencilerin öyküleyici metin yazma beceri düzeylerini belirlemek için öğrencilere öyküleyici metin yazdırılmış, öğrencilerin metinleri yazılı anlatımı değerlendirme formu ve hikâye elementleri değerlendirme ölçeğine göre değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda öğrencilerin öyküleyici metin yazma becerisine istenen düzeyde ulaşamadıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin cinsiyet, anne ve babanın eğitim düzeyi, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi eve süreli yayın alınması ve okul öncesi eğitim alma durumuna göre anlamlı farklar bulunduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe eğitimi, yazılı anlatım, öyküleyici metin This research was studied to identify the ability level of the 7 th class students? writing narrative text.The research is a representing study and relational surveillance model was used. İn Amasya city Merzifon town seventh class students who is studying in 2011-2012 educational year form the studying ground of this research. 150 seventh class students who study in 5 different schools which belong low, medium and high socio- economical status form the sample.To identify the ability level of students? writing narrative text, narrative text is written to the students, these texts are evaluated according to narration elements evaluation scale and writing explanation evaluation scale.According to the research, it was determined that they couldn?t arrive the desirable ability level of writing narrative text. İt was agreed that students? writing explanation ability changes according to gender, their mother and father?s educational level, their families?s socio-economic statu, buying periodical and pre-school education.Key Words : Turkish education, written narration, narrative text.
Collections