Yeni programa göre hazırlanan 11. sınıf biyoloji ders kitabının içerik açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ders kitapları eğitim-öğretimin en önemli yazılı materyallerinden biridir. Planlı öğretim çalışmalarının verimli devam edebilmesi için ders kitapları vazgeçilmezdir. Öğretmen ve öğrenciler için bu kadar önemli olan ders kitaplarının kuşkusuz titizlikle hazırlanması ve seçilmesi gerekmektedir.Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 10.02.2010 gün ve 10 sayılı kararı ile ders kitabı olarak kabul edilen ve yeni öğretim programına göre hazırlanan 11. Sınıf Biyoloji Ders Kitabının içerik açısından yeterli olup olmadığı araştırılmıştır.Bu amaçla yeni öğretim programına göre hazırlanan 11. sınıf Biyoloji ders kitabı eğitsel tasarım, görsel tasarım, fiziksel özellikler ve dilbilgisi yönlerinden araştırmacı tarafından incelenmiştir. Yapılan çalışma: açıklamalar, ilgili araştırmalar, yöntem, bulgular ve yorum, sonuç ve öneriler olmak üzere beş ana bölümden oluşmuştur.Araştırma sonucuna göre yeni programa göre hazırlanan 11. sınıf biyoloji ders kitabının eğitsel tasarım, fiziksel özellikler ve görsel tasarım yönlerinden birtakım eksiklik ve yanlışlıklarının bulunduğu tespit edilmiştir. Bulunan sonuçlar doğrultusunda değerlendirme yapılarak gerekli öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler : Biyoloji Dersi, Ders Kitabı, Eğitsel Tasarım, Görsel Tasarım, Dilbilgisi, Fiziksel Özellikler ABSTRACTLesson books are one of the most important written materials of education and teaching. Lesson books are indispensable for efficient continuing of the planned teaching studies. Certainly, it is necessary to prepare and choose the lesson books delicately that they are really important for the teachers and the students.In this study, it is searched that whether 11th grade biology lesson book prepared according to the new teaching program and accepted with the decision of law no 10 and the day of 10.02.2010 of National Education Ministry and Instruction and Discipline Council Presidency is sufficient or not in terms of content.For this aim, 11th grade Biology lesson book prepared according to the new teaching program is analysed by the researcher in terms of physical features, educational design, visual design and grammar. The study consists of five main parts: Explanatios, related researches, method, findinngs and comment, result and proposals.According to the result of the research, 11th grade Biology lesson book prepared according to the new teaching program is found some deficiencies in terms of physical features, educational design, and visual design. In accordance with found results, necessary proposals are given by evaluating them.Key Words: Biology Lesson, Lesson Book, Educational Design, Visual Design, Grammar, Physical Features.
Collections