Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde TÖMER modeli yazma eğitimi ve süreç temelli yazma modelinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada deneysel model kullanılmıştır. Ankara Üniversitesi TÖMER'de orta düzey sınıflarda öğretilen sekiz dilbilgisi konusu için süreç temelli planlı yazma yöntemine uygun etkinlikler hazırlanmıştır.Süreç temelli planlı yazma yöntemiyle Ankara Üniversitesi TÖMER yöntemiyle yazma yönteminin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde farklılık gösterip göstermediği ön test son test kontrol gruplu deneysel yöntemle karşılaştırılmıştır.Çalışma, Ankara Üniversitesi TÖMER İstanbul Taksim Şubesi'nde 2011 yılında eğitim gören yirmi öğrencide uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin bilgi seviyesi eşit olarak kabul edilmiştir. Önce Ankara Üniversitesi TÖMER'de uygulanan başarı testlerine sadık kalınarak ön test yapılmıştır. Sekiz haftanın sonunda gruplara aynı konularda kompozisyonlar yazdırılarak son test yapılmıştır.Toplanan verilerin değerlendirilmesinde güvenilirliği sağlamak için iki okutman kompozisyonları ayrı ayrı değerlendirmiştir. Okutmanlar arasındaki uyumun ölçümü için kappa ölçeği kullanılmıştır. Kappa ölçümleri sonucunda %60 ve üzerindeki değerler geçerli kabul edilir. Bu çalışmada yapılan ölçümlerde %68,69 kappa sayısı elde edilmiştir.Çalışmanın sonunda deney grubunun ön test ve son test puanları da eklenerek toplam on hafta aldığı puanların ortalaması alınmış ve kontrol grubunun Ankara Üniversitesi TÖMER'de uygulanmakta olan sisteme göre son test puanları karşılaştırılmıştır. Bu karşılaştırmanın sonucunda on hafta boyunca kontrol grubunun ortalama başarı artışı %0,2 olarak hesaplanırken süreç temelli planlı yazma yöntemiyle eğitim alan deney grubunun ortalama puan artışı %5,25 olarak hesaplanmıştır.Ulaşılan sonuçlara göre, süreç temelli planlı yazma yöntemi uygulanan sınıfların yazma derslerindeki başarısının, TÖMER yöntemiyle yazma yöntemi uygulanan sınıflara göre daha yüksek olduğu gözlenmiştir. In the following research, experimental model were used. Different activities were prepared for eight grammar topics that are taught in mid-level courses in Ankara University TÖMERWhether teaching in process based writing model or Ankara University TÖMER model plays any part on students' academic achievements or not was compared with primary test - final test experimental method with a control group.The research was conducted at Taksim branch of Ankara University TÖMER on twenty students. The subjects were considered equal in language skills. Primarily, the subjects were tested on their abilities in Turkish language with a test parallel to the ones applied by TÖMER. At the end of the eight weeks, the students were subjected to a final test and wrote an article on the same topic.To ensure reliability of the ratings, each paper was graded by separate instructors. Cohen's Kappa coefficient is used to measure the inter-rater agreement. A kappa coefficient of 60% and more is considered adequate. In this research, a kappa coefficient of 68,69% was calculated.At the end of the study, an average score of all test scores including the primary and final test scores were calculated for each student in the experimental group primary and these were compared with the average scores of the control group who were instructed in TÖMER method. As a result, an average increase of 5,25% was calculated for experimental group scores while control group scores were increased by only 0,20%.According to these results, students instructed using process based writing model were more successful in writing compared to the ones instructed using TÖMER method.
Collections