Lise öğrencilerinin adezyon, kohezyon ve bitkilerde su alınımı ile ilgili görüşlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bitkilerde topraktan su alınmasının öğrencilerde bir kısım kavram yanılgılarına neden olabileceği öteden beri bilinmektedir. Su ve suda çözünmüş moleküllerin bitkilerin kökleri yardımıyla alınması, bitkilerin iletim sistemlerinde taşınması sırasında meydana gelen fiziksel, kimyasal ve biyolojik olayların lise öğrencileri tarafından nasıl algılandığı iyi bilinmemektedir.Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin bitkilerde su ve suda çözünmüş maddelerin alınması sırasında meydana gelen fiziksel, kimyasal ve biyolojik olayları ile ilgili muhtemel kavram yanılgılarının saptanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu olarak Konya ili Kulu ilçesi Tavşançalı Kasabası Tavşançalı Lisesinde bulunan 11. sınıf öğrencileri seçilmiştir. Toplam 10 açık, 4 kapalı uçlu soru içeren bir anket uygulanmıştır. Mevcut literatür bilgileri esas alınarak öğrencilerde karşılaşılan muhtemel kavram yanılgıları ile ilgili sorular hazırlanmıştır.Elde edilen bulgular, lise 11. sınıf öğrencilerinin bitkilerde su ve suda çözünmüş maddelerin taşınması ile ilgili bazı kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermiştir. Bu araştırmanın bulguları ışığında ilgili konuların öğretilmesinde yapılandırıcı yaklaşım esas alınarak öğretim teknik ve yöntemlerinde bazı değişikliklere gidilmesinin uygun olacağı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kavram yanılgısı, bitki, adezyon, kohezyon, yüzey gerilimi, su ve madde iletimi It is well known that pupils usually have some sort of misconception (alternative view) about plants? sucking of water and water solute substances from soil. How pupils are pretend pupils the physical, chemical and biological events during sucking process water and water solute substances via roots is a debatable subject of biology education.For this, the aim of this research has been designated as to work out how 11th grade secondary school pupils comment have been occurring physical, chemical and biological events during sucking process water and water solute substances in plants. As the space of present research were Tavşançalı Secondary School 11th grade pupils (Kulu-Konya-Turkey). A questionnaire prepared in the light of present literature knowledge cover totally 10 open, 4 closed ended questions has been applied to pupils.The findings of this study have been shown that pupils were having some sort of misconceptions about plants? sucking water and water solute substances by plants. In the light of guidance of these findings it is possible to advice that on the base of constructive teaching techniques the concept of plants? sucking water and water solute substances should be evaluated and should made more meaningful for pupils.Key words: Misconceptions, plant, adhesion, cohesion, surface tension, water sucking
Collections