Maddeyi tanıyalım ünitesinin eleştirel düşünme yöntemiyle öğretiminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, eleştirel düşünme becerilerini temel alan ilköğretim 4. sınıf Fen ve Teknoloji öğretiminin, öğrenme ürünlerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada, deneysel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırma 2011-2012 öğretim yılının güz döneminde Konya ili, Selçuklu ilçesi, Özel Konya Bahçeşehir İlköğretim Okulu 4. sınıflarından seçilen iki grup üzerinde yürütülmüştür. Bu guruplar öğretmen, yaş, cinsiyet, bilişsel ve duyuşsal hazırbulunuşluluk değişkenleri açısından birbirine denktir. Gruplardan biri kontrol grubu olarak belirlenirken diğeri deney gurubu olarak belirlenmiştir. Kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi olan düz anlatım kullanılmıştır. Deney grubunda ise eleştirel düşünme becerilerini temel alan Fen ve Teknoloji öğretimi kullanılmıştır. Her iki grupta da dersler laboratuar ve sınıf ortamında işlenmiştir.Araştırma sürecinin başında her iki gruba da Doç. Dr. Orhan AKINOĞLU tarafından hazırlanan iki test ön-test olarak uygulanmıştır. Bu testler Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği ve Eleştirel Düşünme Becerilerini Temel Alan Fen ve Teknoloji Başarı testidir. Uygulama sonunda aynı testler son-test olarak uygulanmıştır. Ön-test-son-test arasındaki farklarla öğrenci erişileri bulunmuştur. Araştırmanın analizinde SPSS 15.00 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçta deney grubunda eleştirel düşünme becerileri ve Fen ve Teknoloji dersine karşı tutumları anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Bu bulgulara dayanarak eleştirel düşünme becerilerini temel alan Fen ve Teknoloji öğretiminin geleneksel anlayıştan daha etkili olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Eleştirel Düşünme, Tutum, Fen ve Teknoloji In this research, the effects of critical thinking skills on the subject of science taught to 4 th grade students and the contribution to their high level thinking were investigated. In this research experimental searching method has been applied. This survey has been conducted on the chosen two group of 4 th grade students from Private Bahçeşehir Primary School in Konya, Selçuklu District during Fall term 2011-2012 school year. These groups are equal to each other in terms of teacher, age, gender, cognitive and sense level. Determining in the control group and the other one of the group defined as the experimental group. Traditional teaching method used in the control group, a straight narrative. In experimental group, based on critical thinking skills used teaching of Science end Technology. Both group were taught in classroom and laboratory.At the beginning of the survey process two tests that were prepared by Dr. Orhan AKINOĞLU were applied as pre-test. These tests are of critical thinking skils in Science and technology attitude Scale and the basic Science and Technology . The same tests were applied post-test at the end of the application. Differences between pre-test-post-test student achievement was found. SPSS 15.00 package program was used fort he analysis of the study. Result obtained in this study, critical thinking skills in the experimental group was significantly higher in their attitudes towards science and technology lesson. Based on these findings, based on critical thinking skills, said to be more effective than the straight narrative method understanding of teaching science and technology.Key Words: Critical Thinking, Attitude, Science and Technology
Collections