Ortaokul 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde kullanılan MEB vitamin eğitim yazılımın öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve erişilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Ortaokul 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde kullanılan MEB vitamin eğitim yazılımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerine ve erişilerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırma deneysel araştırma modellerinden biri olan ön test ? son test kontrol gruplu deneme modeline göre desenlenmiştir.Araştırma 2011?2012 öğretim yılında Konya ili Selçuklu ilçesi Mareşal Mustafa Kemal Ortaokulu 5. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma için bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere toplam iki grup oluşturulmuştur. Deney grubunda 41 öğrenci ve kontrol grubunda 42 öğrenci olmak üzere toplam 83 öğrenci bulunmaktadır. 2010/2011 Eğitim ? Öğretim yılı 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersi not ortalaması, Fen ve Teknoloji Başarı testi ön test puanları, Hava Direnci ve Su Direnci İle İlgili Teknolojik Tasarım Hazırlamaya Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği ön test puanları, Basit Bir Elektrik Devresi Kurulumu ve Devre Elemanlarına Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği ön test puanları dikkate alınarak, grupların denkliği sağlanmıştır. Deney grubuna Meb Vitamin eğitim yazılımı ile öğretim yapılırken, kontrol grubuna programda önerilen öğretim uygulanmıştır.Öğretimin sonunda iki gruba da Fen ve Teknoloji Başarı testi, Hava Direnci ve Su ixDirenci İle İlgili Teknolojik Tasarım Hazırlamaya Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi ölçeği , Basit Bir Elektrik Devresi Kurulumu ve Devre Elemanlarına Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi ölçeği son testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde çözümleme aracı olarak bağımsız örneklem t testi, bağımlı örneklem t testi, kullanılmıştır. Verilerin düzenlenmesinde Excel programından ve verilerin analizinde SPSS 15.0 ve Amos programından faydalanılmıştır.Araştırma sonunda Meb Vitamin eğitim yazılımının kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin, kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek bir başarı elde ettikleri görülmüştür. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin hava ve su direnci ile ilgili teknolojik tasarım hazırlamaya yönelik yansıtıcı düşünme becerilerindeki artış vebasit bir elektrik devresi kurulumu ve devre elamanlarına yönelik yansıtıcı düşünme becerilerindeki artış daha fazla olmuştur.Anahtar Sözcükler: MEB Vitamin Eğitim Yazılımı, Fen ve Teknoloji, Yansıtıcı Düşünme becerisi The aim of this research is to define the effect of the software Vitamin, by Ministry of National Education (MEB), on the 5th grade students' achievements and their reflective thinking skills in Science and Technology class. The research was designed in accordance with an experimental research model composed of pre-test and post-test with control and experimental groups.The research was conducted in 2011-2012 academic year with 5th grade primary school students at Mareşal Mustafa Kemal Middle School which is located in Selçuklu, Konya. The students were grouped into two; one is experimental group and the other is control group. From a total number of 83 students, 41 students were in the experimental group and 43 students were in the control group. The equality of the two groups has been ensured by regarding the criteria such as the students? grade point averages in 2011-2012 academic year in the 4th grade, the scores of science and technology achievement pretest, the scores of the pretest for Reflective Thinking Skill Scale in preparing a technological design to show Air Resistance and Water xiResistance, the scores of pretest for Reflective Thinking Skill Scale in Preparing A Simple Electrical Circuit and identifying Circuit Elements. While the teaching process in the experimental group was supported by Vitamin software of MEB, the control group was taught by the standard program based method. At the end of the teaching process, Science and Technology achievement test, Reflective Thinking Skill Scale in preparing a technological design to show Air Resistance and Water Resistance, Reflective Thinking Skill Scale in Preparing a Simple Electrical Circuit and identifying Circuit Elements, were applied to the groups. Independent and dependent t-tests were used to analyze the data. Excel software was used for editing the data and SPSS 15.0 software and Amos software was used for analyzing the data.At the end of the research, it has been concluded that the students who were trained by MEB vitamin educational software had higher achievements than the ones trained by using the program based method. Moreover, the increase in the achievements of the experimental group students? reflective thinking skills inpreparing a technological design to show air resistance and water resistance; and reflective thinking skills in preparing a simple electrical circuit and identifyingCircuit Elements was greater than the ones? in the control group.Key Words: MEB vitamin educational software, Science and Technology, Reflective thinking skills
Collections