Öğretmen adaylarının düşünme stilleri ile matematik öğretim kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmen adaylarının düşünme stilleri ile matematik öğretim kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesiAraştırma genel tarama modelinin bir alt türü olan ilişkisel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2010-2011 eğitim öğretim yılında Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi?nin ilköğretim ve ortaöğretim matematik bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerden tesadüfî yöntemle seçilen 155?i erkek, 52?si kız olmak üzere toplam 207 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada araştırmaya katılan öğrencilerin bazı kişisel bilgileri için ?Kişisel Bilgi Formu?, sahip oldukları düşünme stillerini belirlemek amacıyla ?Düşünme Stilleri Ölçeği?, matematik öğretim kaygılarını belirlemek amacıyla ?Matematik Öğretim Kaygısı Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin analizinde Korelâsyon ve Regresyon Analizi Tekniği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 18. 00 paket programında yapılmıştır. Analizlere göre öğretmen adaylarının düşünme stillerinin matematik öğretim kaygısı üzerinde etkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Düşünme, Düşünme Stili, Matematik, Kaygı, Matematik Öğretim Kaygısı The aim of this research is investigation the connection between the thinking styles of the applicant teachers and anxiety of teaching maths.The research is realized as appropriate for relationally scanning form which is a subtype of general scanning form. The sample of research is consist of over all 207 learners of whom 155 male and 52 female who are chosen randomly from the learners are receive education from primary and secondary maths sections of Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Education Faculty in 2010-2011 educational year. In the study, ?Personal Information Form? is to learn certain personal data of learners who attend to research, ?Thinking Styles Scale? to determine the thinking styles they possess, ?Anxiety of Teaching Maths Scale? to determine the anxiety for teaching maths are used. In analysis of datas Correlational and Regressions Analysis Technique is used. The statistical analysis of datas is applied in SPSS 18.00 packet programme. According to analysis it is seen that the thinking styles of the applicant teachers are efficient on the anxiety of teaching maths.Key Words: Think, Thinking Styles, Math, Anxiety Of Teaching Maths
Collections